כניסה
הרשמה לניוזלטר

הזיכרונות החלו להציף אותו ככל שהתקרב למקום שבו החביא אותה. במהלך התקופה בה היה בשבי הוא…

מאיה מזרחי | 16 בנובמבר 2017 | חברה והיסטוריה | 5 דק׳

"רוב האנשים לא מביטים, הם לוחצים על כפתור"

הזיכרונות החלו להציף אותו ככל שהתקרב למקום שבו החביא אותה. במהלך התקופה בה היה בשבי הוא דמיין את עצמו, פעמים רבות, חוזר לחווה שבהרים, חופר באדמה ומוצא את הדבר שהכי קרוב לאוצר עבורו כרגע. רק ברגעים קשים חלחלה בו דאגה שמא הוא יחפור ויגלה שהיא איננה.

מצלמת הלייקה היקרה שלו נשארה בדיוק כפי שהשאיר אותה כשנשבה בידי הנאצים לפני שלוש שנים. הוא, לעומת זאת, הרגיש אדם אחר. "אין הרבה זמן, צריך ללכת", הוא קטע לעצמו את חוט המחשבה, לקח את הלייקה והסתלק. למרות שכבר היה בצרפת והיו בידיו ניירות מזויפים, הוא עדיין חשש להיתפס – הוא לא התייחס לחופש שלו כדבר מובן מאליו, במיוחד לאחר שנתפס פעמיים לפני כן כשניסה לברוח.

תמונה: Ur Cameras/Flickr

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
כך השתלטה תיאוריה בת שישים שנה על השיח העכשווי נגד ישראל

איל לוינטר, מאיה מזרחי

לארי סנגר
"ויקיפדיה היא כיום מנוע של השמצה"

מאיה מזרחי, יאן יקיאלק

"האינטרנט מת", ואנחנו עוד לא הפנמנו את זה
"האינטרנט מת", ואנחנו עוד לא הפנמנו את זה

רקפת תבור

המסה הקריטית: מתי מיעוט קטן מצליח להפוך את הקערה על פיה
המסה הקריטית: מתי מיעוט קטן מצליח להפוך את הקערה על פיה

איל לוינטר

"העולם לא מוכן לבינה מלאכותית כללית": הסיפור מבפנים על המרוץ המסוכן של OpenAI
"העולם לא מוכן לבינה מלאכותית כללית": הסיפור מבפנים על המרוץ המסוכן של OpenAI

איל לוינטר

משיח, ציונות וקונספירציות: המאבק שמפלג את הנצרות האמריקנית סביב ישראל
משיח, ציונות וקונספירציות: המאבק שמפלג את הנצרות האמריקנית סביב ישראל

מאיה מזרחי

שתפו: