הוא חשף מה מסתתר מאחורי הציורים של גדולי האמנים, וגילה לטענתו את מיקום ״הגביע הקדוש״ של עולם האמנות – יצירת המופת החבויה של לאונרדו דה-וינצ׳י. כעת טוען מאוריצ׳יו סרצ׳יני שהיצירות במוזיאונים כמו הלובר – אינם מה שנראה לנו, ושציורים רבים שנקנים אינם מקוריים. ״זה מביש כשאת מבינה איך מתנהל שוק האמנות שמגלגל מיליארדי דולרים״, אומר בראיון האיש ששימש השראה לכתיבת ״צופן דה-וינצ׳י״
מאיה מזרחי | 27 בפברואר 2016 | חברה והיסטוריה | 11 דק׳
אינדיאנה ג׳ונס של האמנות
במשך עשרות שנים הסתובבו מיליוני מבקרים במוזיאון האופיצי בפירנצה והתרשמו מיצירות האמנות שנתלו על קירותיו. במיוחד משך את תשומת ליבם ציורו הלא גמור של לאונרדו דה-וינצ׳י - “הערצת חכמי הקדם״ - הנחשב לאחד משלושת הציורים החשובים ביותר באיטליה.
הציור מתאר את ישו כשהוא בזרועותיו של אמו, מרים הבתולה, בזמן שחכמי הקדם מגיעים לכרוע ברך בפניהם. העוברים ושבים לא יכלו שלא להתרגש מהציור, שבו נראה גם דה-וינצ׳י שצייר את עצמו, נכתב בפרשנויות של אנשי מקצוע.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו