במוחו של אמן: הציירת המסתורית
כניסה
הרשמה לניוזלטר

עברו כמה ימים בלבד מאז שהיא חזרה לפריז, אחרי 11 שנים של גלות ברחבי אירופה, ובכל…

מאיה מזרחי | 24 בדצמבר 2015 | חברה והיסטוריה | 4 דק׳

במוחו של אמן: הציירת המסתורית

עברו כמה ימים בלבד מאז שהיא חזרה לפריז, אחרי 11 שנים של גלות ברחבי אירופה, ובכל זאת, זה היה חזק ממנה, רגליה נשאו אותה באופן טבעי למקום שהיה הבית השני שלה בזמן אחר – מוזיאון הלובר.

היא החליטה שתלך לשם לבדה כדי להימנע מהסחי דעת מיותרים בעת הביקור - בפעם הקודמת שהייתה כאן זה היה בדלתיים סגורות והיום הלובר הוא מוזיאון הפתוח לקהל הרחב. ״כמה פריז השתנתה מאז. כמה אני השתניתי״, מלמלה לעצמה אליזבט לואיז ויז׳ה לה ברן, בשמחה מהולה בעצב. ״גרושה עם שתי בנות, אני כבר לא אותה נערה חסרת דאגות, בכובע קש שהייתי״, נזכרה משועשעת. ״לאיזו שערורייה הדיוקן העצמי שלי גרם בזמנו! היום לבטח הוא לא היה מפריע לאיש״.

מרי אנטואנט וילדיה, 1787; לואיז אליזבט ויז׳ה לה ברן   |  Wikipedia

מרי אנטואנט וילדיה, 1787; לואיז אליזבט ויז׳ה לה ברן | Wikipedia

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
שבת אחים גם יחד? מהפכת התרבות הגיעה לסלון הישראלי – אבל יש דרך חזרה

איל לוינטר

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
מהנדסים בונים לא רק טכנולוגיה – אלא אמונה חדשה

מאיה מזרחי

אילוסטרציה: Shutterstock
לספר את האמת באופן שקרי – המניפולציה שמעצבת את המציאות שלנו

איל לוינטר

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
"לטיקטוק ולדיפסיק יש היכולת ליצור נרטיב משלהם. וכמו שידוע, מי ששולט בנרטיב – שולט בעולם"

יאן יקיאלק

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
דוקטרינת "המשוגע"

איל לוינטר

אילוסטרציה
מעבר למילים: הכוחות החבויים של אוטיסטים לא ורבליים

מאיה מזרחי

שתפו: