כניסה
הרשמה לניוזלטר

ענף הרכב ממשיך לדהור קדימה וללחוץ חזק על הגז, וכדאי לדעת כי נכון לשנת 2021 נעים…

תוכן שיווקי | 1 בפברואר 2023 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

לימודי הנדסאי רכב – מסלול הלימודים המבטיח לך שפע תעסוקה בעולם הרכב

ענף הרכב ממשיך לדהור קדימה וללחוץ חזק על הגז, וכדאי לדעת כי נכון לשנת 2021 נעים בכבישי ישראל כ-3.7 מיליון רכבים מסוגים שונים. ענף הרכב בישראל צומח ומתפתח כל הזמן, ולאחר היציאה ממשבר הקורונה החל ביקוש גבוה לכלי רכב חדשים ויד 2, והיקף מסירת הרכבים החדשים מעיד על התאוששות מחודשת של הענף. לכן, אין זה פלא כי בענף הרכב צמאים לכוח אדם חדש ומיומן, במיוחד כיום בעקבות המערכות הטכנולוגיות המתקדמות המותקנות ברכבים החדשים ובגלל כניסת הרכבים החשמליים ההולכים וכובשים נתח שוק גדול יותר.

ההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות בשוק הרכב הגלובלי והמקומי משפיעות באופן מיידי על תחום השירות והטיפול בכלי הרכב החדשים. בנוסף, הן משפיעות על צורכי השוק בין היתר מבחינת גיוס כוח אדם למרכזי השירות והמכירות של היבואנים ושאר השחקנים בשוק הרכב בישראל. לכן, יש ביקוש גבוה מאוד לבוגרי לימודי הנדסאי מכונות רכב, והביקוש צפוי לעלות בשנים הקרובות, ויש לכם הזדמנות ללמוד מקצוע המבטיח לכם שפע אפשרויות תעסוקה ופרנסה בשפע.

מה לומדים?

רגע לפני שאתם נרשמים ללימודים כדאי לברר מה לומדים והאם המקצוע מתאים לכם. באופן כללי, במסלול לימודי הנדסאי רכב לומדים את המקצועות והנושאים הבאים:

מקצועות יסוד ובסיס – מתמטיקה, מבוא לכימיה ומבנה החומר, אנגלית טכנית, בקרה, שרטוט, מבוא לחשמל ואלקטרוניקה.

מקצועות תשתית – מערכות הידראוליות, מערכות פניאומטיות, תרמו דינמיקה, בטיחות בעבודה, תורת המנוע, מערכות חשמל ואלקטרוניקה בכלי רכב, תורת החומרים, תכנון מכאני, תחזוקת כלי רכב ועוד.

מקצועות התמחות – רכב היברידי וחשמלי, דיאגנוסטיקה, רשתות תקשורת בכלי רכב, מיזוג אוויר ובקרת אקלים ברכב, תוכנות מחשב, מתקני הרמה וציוד מוסכים, רכב אוטונומי, שיתופי ומקושר.

מקצועות ניהול מוסכים – ניהול, תכנון וארגון מוסך, התייעלות אנרגטית, ניהול עסקי ופיננסי, מיומנות ניהול מוסכים ועקרונות השירות.

הלימודים נמשכים שנתיים (4 סמסטרים) במסלול יום, יש אפשרות ללמוד במסלול ערב המתאים לאנשים עובדים, ובמקרה זה הלימודים נמשכים 3 שנים. תוכנית הלימודים מקנה את כל הידע והכלים הנדרשים לעבודה בשוק הרכב, והבוגרים שעומדים בכל הדרישות מקבלים תעודת הנדסאי מכונות בהתמחות רכב מטעם מה"ט.

כמה אפשר להרוויח?

השכר הממוצע להנדסאי רכב מתחיל וללא ניסיון, נכון לשנת 2022, הוא 12,000-9,000 ₪ בחודש. הנדסאי רכב בעל ותק של 5-3 שנים יכול לקבל משכורת גבוהה יותר, כ-15,000 ₪ בחודש. על פי נתוני התאחדות המוסכים בישראל, בעקבות המחסור העצום בהנדסאי רכב, החברות מעלות את השכר ההתחלתי כדי למשוך אליהן את ההנדסאים שזה עתה סיימו ללמוד, לכן יש הנדסאים מתחילים המקבלים שכר גבוה מ-12,000 ₪ בחודש.

איפה אפשר להשתלב בעבודה?

אפשרויות התעסוקה לבוגרי הנדסאי רכב הן רבות ומגוונות. בין היתר הנדסאי רכב יכול להשתלב בתפקידים כמו הנדסאי מכונאי רכב, ניהול צי רכב, ניהול מחלקת שירות וחלפים, ניהול מוסך (יש להשלים השכלה ייעודית), ניהול מחלקת מכירת רכבים, דיאגנוסטיקה, שמאי רכב (יש להשלים השכלה ייעודית), מנהל הדרכה בתחום הרכב, פיקוח ובקרה במרכזי שירות, יועצי שירות, בוחני רכב ועוד. 

האם כדאי להיות עצמאי בתחום הרכב?

חלפו הימים בהם מכונאי הרכב עבדו בעבודה פיזית קשה ומלוכלכת, וכיום ההנדסאים עוסקים בענף טכנולוגי חדשני ומתקדם בסביבה נקיה ומודרנית, עם מערכות טכנולוגיות חדשניות. יש לציין כי בוגרי לימודי הנדסאי מכונות רכב זוכים לביקוש גבוה בשוק העבודה, וחברות רבות מתחרות על הבוגרים בגלל המחסור באנשי מקצוע מיומנים. יחד עם זאת, בוגרי מסלול הלימודים יכולים לפתוח מכון רכב או מרכז שירות באופן עצמאי וליהנות מפרנסה בשפע ומעסק משגשג ומצליח.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
"איש הטילים הקטן" מקפל את הזנב

איל לוינטר

אמנות המו"מ מול צפון קוריאה

שיגורים מלבנון לעבר צפון הארץ לאורך היום; צה"ל תקף שורת מטרות חיזבאללה בלבנון

צוות מגזין אפוק

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

הגולש המשותק ששבר את כל השיאים

חנה יון, דינה גורדון

הוא היה גולש מצטיין עד שתאונה שיתקה את רגליו ולימדה אותו שיעור לחיים

העורך שפיצח את הקוד למשיכת תשומת לב

מאיה מזרחי

העיתונאי בן פר ניסה לפצח את הקוד למשיכת תשומת לב למוצר, רעיון או יוזמה. אחרי שערך את אתר החדשות המצליח Mashable, הוא התפנה לראיין מצליחנים בתעשיית ההייטק והבידור ולהוציא ספר. בראיון לאפוק טיימס הוא מספר על הטריגרים שדרכם נוכל למשוך תשומת לב ולקדם את הרעיונות שלנו

פרשנות: תפיסת הביטחון החדשה של ישראל ברצועת עזה

יוני בן מנחם

ישראל כבר גיבשה את עקרונות תפיסת הביטחון שלה ברצועת עזה ב"יום שאחרי"

ללמוד מגאוני השחמט – הדרך להצלחה: הפוך ממה שחשבתם

צוות מגזין אפוק

מנהלים ושחמטאים מקצועיים למדו שהדרך היעילה להגשים את מטרתם היא לחזות את הסוף מראש

שתפו: