כניסה
הרשמה לניוזלטר

סדרת מחקרים באוניברסיטת מרילנד ובאוניברסיטת וושינגטון העוסקים ב"לולאות זמן" מראה כי ניתן לגרום לחלקיקים להעביר מידע אל העבר

רקפת תבור | 8 באוגוסט 2024 | מדע וטכנולוגיה | 9 דק׳

האם ניתן להעביר מסרים אחורה בזמן?

פרופ' ניקול יונגר הלפרן מאוניברסיטת מרילנד שבארה"ב פרסמה לאחרונה סדרת מחקרים מרתקת. המחקרים עסקו ב"לולאות זמן" וטענו כי ניתן לגרום לחלקיקים להעביר מידע אחורה בזמן, בניגוד להנחה המקובלת כי ציר הזמן נע קדימה בלבד.

יונגר הלפרן מתמחה בפיזיקה בתחום הנקרא "תרמו-דינמיקה קוונטית", החוקר את העקרונות והחוקים השולטים בתהליכים המתרחשים במערכות פיזיקליות קטנות מאוד, שבהן חוקי המכניקה הקוונטית דומיננטיים. הניסויים שערכה נשענים על רעיון שפיתח ידידו הקרוב של אלברט איינשטיין, המתמטיקאי והלוגיקן הנודע, קורט גֶדֶל (Kurt Gödel). גדל אמר שאנו רגילים לנוע כל הזמן קדימה על ציר הזמן, אבל אם נבצע עיקום מתאים של המרחב והזמן, יוכל להיווצר מסלול מעגלי או "לולאה" שאם נצעד לאורכה נוכל בסופו של דבר לחזור לאותה נקודה בה התחלנו. הוא כינה זאת "לולאות סגורות דמויות זמן".

"הקהילה המדעית עדיין אינה יודעת אם לולאות כמו אלו שהציע קורט גדל אכן קיימות במציאות. מה שאנחנו כן יודעים הוא שאנחנו יכולים ליצור [במעבדות] סימולציות שלהן", מסבירה לי פרופ' יונגר הלפרן.

אילוסטרציה: מגזין אפוק

שתפו: