גורו השיווק שעזר להפוך את המקינטוש להצלחה כנגד כל הסיכויים והקים חברות רבות בעמק הסיליקון, מספר בראיון בלעדי לאפוק טיימס מה הוא למד מסטיב ג'ובס ומה צריך ללמוד מעמק הסיליקון כדי להצליח
בן קמינסקי | 10 במרץ 2017 | מדע וטכנולוגיה | 14 דק׳
גאי קוואסאקי: ״תתמקדו בתועלת שאתם מביאים, לא במוצר שאתם מייצרים. המוצר הנוכחי שאתם מציעים צריך להשתנות״
סטיב ג׳ובס היה נחוש לחולל מהפכה באותם ימים של שנות ה-80 המוקדמות, ואף אחד לא יכול היה לעצור אותו. על גאי קוואסאקי, בוגר סטנפורד צעיר ואנרגטי הנושק לשלושים, הוטלה משימה שנראתה בלתי אפשרית באותם ימים.
IBM שלטה בשוק המחשבים האישיים. על מסכיהם השחורים של מחשביה הוצג מלל ירוק, והמשתמשים נדרשו להכיר פקודות טקסטואליות כמו CD או DIR כדי לגרום לדברים לקרות. הם נראו מאיימים מדי ומסובכים מדי בשביל רוב האנשים.
ג׳ובס רצה לשנות את המצב ולייצר את מה שנראה באותם ימים כחלום בהקיץ – מחשב שייכנס לכל בית, וכל אחד ידע להשתמש בו, החל מילדים ועד קשישים. אבל המשימה ההנדסית הייתה קשה. ג׳ובס רצה שלמקינטוש תהיה תצוגה גרפית נעימה ואינטואיטיבית, שהוא יריץ תוכנת ציור ומעבד תמלילים ואפילו ידבר. כל זה במחיר זול מספיק שאנשים פרטיים יוכלו להוציא מכיסם.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו