כניסה
הרשמה לניוזלטר

בתרבות המעודדת פינוק יתר של ילדים ומנטליות של קורבן, לי בנסון מציע מודל חדש: לגדל "ילדים היוצרים ערך" – עבור עצמם, עבור החברה ועבור המדינה

דינה גורדון | 9 ביולי 2023 | פסיכולוגיה | 11 דק׳

הוא שרד בשכונת עוני בזכות "יכולת על" שגילה: "יצירת ערך". כעת הוא הפך אותה למודל חינוך חדש

"צעירים רבים אומרים: 'אני קורבן. אין זו אשמתי שיצאתי כזה', 'אני בא ממשפחה עניה, אף פעם לא אלך לאוניברסיטה, אפילו לא אנסה להתקבל'. במקום מנטליות של קורבן אני מציע לאמץ כבר מגיל צעיר את המנטליות של יצירת ערך", אומר לי בריאיון לי בנסון, מחבר שותף של הספר "ילד יוצר ערך" (Value Creation Kid) שראה אור השנה.

"כשמדברים על יצירת ערך, השאלה הבסיסית היא מה אתה יכול לעשות, איזה ערך אתה יכול לייצר כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. יש שלוש אפשרויות עיקריות של יצירת ערך: יצירת ערך חומרי, יצירת ערך רגשי ויצירת ערך רוחני. וכל ילד וכל אדם יכול לבחור באחת או יותר מהאפשרויות שהוא רוצה להתמקד בהן כדי ליצור ערך.

"זו מנטליות היוצרת כל הזמן מוטיבציה פנימית לילדים. כאשר ילדים חושבים ומתנהלים לפי מונחים של יצירת ערך, זה מביא יותר משמעות ומטרה לחייהם. זה גם בונה אותם להיות יותר בעלי יכולת ובעלי ביטחון עצמי רב יותר".

Shutterstock

הוא שרד בשכונת עוני בזכות "יכולת על" שגילה: "יצירת ערך". כעת הוא הפך אותה למודל חינוך חדש

בתרבות המעודדת פינוק יתר של ילדים ומנטליות של קורבן, לי בנסון מציע מודל חדש: לגדל "ילדים היוצרים ערך" – עבור עצמם, עבור החברה ועבור המדינה

דינה גורדון | 9 ביולי 2023 | פסיכולוגיה | 11 דק׳

Shutterstock

"צעירים רבים אומרים: 'אני קורבן. אין זו אשמתי שיצאתי כזה', 'אני בא ממשפחה עניה, אף פעם לא אלך לאוניברסיטה, אפילו לא אנסה להתקבל'. במקום מנטליות של קורבן אני מציע לאמץ כבר מגיל צעיר את המנטליות של יצירת ערך", אומר לי בריאיון לי בנסון, מחבר שותף של הספר "ילד יוצר ערך" (Value Creation Kid) שראה אור השנה.

"כשמדברים על יצירת ערך, השאלה הבסיסית היא מה אתה יכול לעשות, איזה ערך אתה יכול לייצר כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. יש שלוש אפשרויות עיקריות של יצירת ערך: יצירת ערך חומרי, יצירת ערך רגשי ויצירת ערך רוחני. וכל ילד וכל אדם יכול לבחור באחת או יותר מהאפשרויות שהוא רוצה להתמקד בהן כדי ליצור ערך.

"זו מנטליות היוצרת כל הזמן מוטיבציה פנימית לילדים. כאשר ילדים חושבים ומתנהלים לפי מונחים של יצירת ערך, זה מביא יותר משמעות ומטרה לחייהם. זה גם בונה אותם להיות יותר בעלי יכולת ובעלי ביטחון עצמי רב יותר".

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
20 אסטרטגיות צבאיות לניצחון במלחמה (וגם בחיים)

מאיה מזרחי

לוחמה אישית, לוחמה מאורגנת, לוחמה הגנתית ולוחמה התקפית - רב מכר שכתב הסופר רוברט גרין כולל אסטרטגיות מועילות רבות שיכולות לסייע לנו להבין טוב יותר את המצב הנוכחי, ולהתכונן לבאות

מעבר לרגיל: הנערה מצ'רנוביל שזכתה בזהב

דינה גורדון

מה עוזר לאדם להתעלות מעבר לקשיים הפיזיים והנפשיים שלו? סיפורה של אוקסנה מאסטרס שנולדה בתנאים הקשים ביותר והגיעה למקומות גבוהים בקריירה שלה הוא דוגמה לכוח הרצון והרוח

"אני עובדת עם המשפחות, עם האנשים שניצלו מהתופת. צריך להבין יחד איתם מה נתן להם רגע של תקווה, ולחבר אותם למקורות החוסן שלהם"

דור לוינטר

הפסיכולוגית עינת הרף כשדאי מספרת בריאיון למגזין אפוק על עבודתה עם הניצולים והמשפחות, בדרך למציאת קצה חוט של דרך להתמודד עם הטראומה. "חוויית האימה גדולה מאוד. היו אנשים שיצאנו איתם החוצה לעשות סיבוב, לא משנה איפה, כדי שיוכלו לעשות צעד אחרי צעד ולהאמין שכרגע אין מישהו שיורה עליהם. הם התקשו להאמין לזה"

מהארכיון: הכוח של הנחמדות

מאיה מזרחי

האם התפיסות שלפיהן להיות נחמד זה להיות חלש, משעמם ולא יוצלח הן נכונות? מה אומרים המחקרים? האם מה שנחשב לחולשה הוא למעשה כוח?

6 שיעורים מהביוגרפיה של אילון מאסק

דינה גורדון

כיצד הפך מאסק מילד שספג מכות קשות בבית הספר לאחד האנשים המצליחים בעולם? מה ניתן ללמוד על סגנון הניהול שלו? מדוע הוא לוקח סיכונים שנראים בגדר הבלתי אפשרי? ואיך הוא מניע עובדים לעמידה ביעדים?

״לימדו אותנו שאם ברצונך להוציא את המיטב מקבוצה מסוימת, עליך להיפטר מהשחקנים החלשים ולהקשיח את הנותרים. יש רק בעיה אחת עם המודל הזה – הוא לא עובד״

איל לוינטר

כיצד לפתח קשיחות? סטיב מגנס, יועץ לפיתוח מיומנויות מנטליות עבור קבוצות ספורט מקצועיות, יוצא בספרו האחרון "תעשו דברים קשים" נגד המסרים שהועברו לנו בתקשורת ובסרטים, ומלמד עקרונות נכונים יותר לפיתוח קשיחות

שתפו: