כניסה
הרשמה לניוזלטר

כולנו רוצים לגרום לאנשים לקנות את המוצר החדש שלנו או לשכנע אותם לשנות תהליכי עבודה בארגון. אבל איך עושים את זה בצורה יעילה? פרופ’ יונה ברגר מאוניברסיטת פנסילבניה ערך מחקר ממושך וטוען שיש לו תשובה

דינה גורדון | 9 באפריל 2020 | פסיכולוגיה | 11 דק׳

מדעי השכנוע

ג׳

ים הלך לסידורים בעיר ניו יורק ופתאום רעב תקף אותו. הוא הסתכל לצדדים וראה בזווית העין מקום קטן שמוכר נקניקיות – "מעולה, אלך לשם", חשב. הוא נכנס למקום ובזמן שחיכה שישרתו אותו הוא שם לב לדלת צדדית קטנה בצד שהזכירה לו תא טלפון. "כמה זמן לא ראיתי תא טלפון", חשב, פתח את הדלת ונכנס. בפנים הוא הבחין בטלפון תלוי על הקיר. זה היה טלפון ישן עם חוגה. שלט ליד הטלפון אמר להתקשר למספר 3. ג'ים התקשר למספר 3 ולהפתעתו מישהו עלה בצד השני של הקו: "יש לך הזמנה?" שאל. "בשביל מה צריך הזמנה בדיינר קטן שמוכר נקניקיות?", תהה ג'ים, ואמר: "לא, אין לי".

פרופ' יונה ברגר, ספטמבר 2019 | תמונה:Lawrence Busacca/Getty Images for Women in Cable Telecommunications

שתפו: