כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפני כשנתיים סיפרנו לכם איך חברת פרסום הצליחה לגרום לחברי ארגון טרור קולומביאני לנטוש אותו ולחזור לקהילה שממנה באו. מאז קרה משהו מפתיע

דינה גורדון | 29 בדצמבר 2016 | חברה והיסטוריה | 2 דק׳

קמפיין השיווק שפירק ארגון טרור

את הסיפור הזה הגשנו לכם בלעדית לפני כשנתיים. סיפור שעסק בחברת פרסום שהצליחה לגרום לחברי ארגון טרור קולומביאני לנטוש אותו. הכוונה היא לארגון הטרור המרקסיסטי פאר״ק, שניהל במשך כמעט 60 שנה מלחמת אזרחים עקובה מדם נגד ממשלת קולומביה. במהלך השנים האלה הוא ביצע מאות פיגועים המוניים, חטף אלפי אנשים, ביניהם מדינאים, שופטים, עיתונאים, שוטרים וחיילים לשם כופר, ובהמשך מימן חלק גדול מפעולות הטרור שלו באמצעות סחר בסמים.

ממשלת קולומביה ניסתה מהלך חדש ומפתיע מעבר למאבק הצבאי המתמשך. היא החליטה לפנות לאנשי הגרילה באמצעות כלי שיווק ופרסום, ולשכנע אותם לנטוש את ארגון הטרור ולחזור לחיות חיים נורמליים בתוך הקהילות שמהן הם באו. הם פנו למשרד הפרסום השני בגודלו בקולומביה, ששמו Lowe SSP3. לקוחותיו הם בדרך כלל חברות נפט, תיירות, מכוניות, טלפונים ניידים ועוד, ושאלו אותו האם בכוחו לעצב ״אסטרטגיה של תקשורת״ עם טרוריסטים מארגון פאר״ק. אסטרטגיה שתשכנע אותם לעזוב את ארגון הטרור.

צילום: Lowe SSP3

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
העיתונאות החדשה: כיצד קיטוב הפך למודל עסקי

יאן יקיאלק

אילוסטרציה: מגזין אפוק
מה ניתן ללמוד מהמשקיעים הגדולים בעולם: הענק הלא מפורסם – וולטר שלוס

גלעד סלונים, יואב זליקוביץ

עיצוב אילוסטרציה: מגזין אפוק
תרבות ה"צ'בול" הגלובלית: כיצד מרדף הקריירה מאיים על עתיד האנושות?

רקפת תבור, מאיה מזרחי

איור: מגזין אפוק
מיתוס האינטליגנציה היהודית: האם יש בו אמת?

איל לוינטר

דונה ומרטין עם ששת ילדיהם - ארבעת הצעירים מאומצים
האנשים שהצילו את הילדים שאיש לא רצה

דינה גורדון

איור: מגזין אפוק
"מטחנת בשר": האם בתי ספר אמריקניים מסוכנים לנפש?

איל לוינטר

שתפו: