כניסה
הרשמה לניוזלטר

אם עד היום אנשי עסקים שקנו חברה בחנו רק את העסקים שלה, עכשיו הם שולחים את ד”ר דב ינאי כדי שיפרוץ לראש של הנהלת החברה. ראיון על האסטרטגיה החדשה לניהול עסקאות ומו”מ עם האיש שהקים את מכון אדם-מילוא והפך למומחה בעל שם עולמי

איל לוינטר | 8 באפריל 2016 | פסיכולוגיה | 10 דק׳

הפרופיילר

"עד היום אנשי עסקים שרצו לקנות חברה בדקו רק את המצב הפיננסי שלה, את הנכסים שיש לה, את מצב המכונות, את המצב בבנק וכו׳, והציעו סכום מסוים עבורה. כעת יש אנשי עסקים בכירים שמבינים שהם צריכים לבדוק גם את הגורם האנושי בחברה, ואז פונים אלי. הם שולחים אותי לחברה שהם רוצים לרכוש, שאני אביא להם את ההערכות שלי לגבי הגורם האנושי ששם, וזה משפיע על מחיר העסקה".

תן לי דוגמה. 

צילום: אלכס גורביץ׳

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מהיכן מגיעות האינטואיציות שלנו?

רקפת תבור

עד היום הנחת המוצא בחקר האינטואיציה הייתה כי היא קשורה בניסיון או בידע קודם שיש לאדם. כעת מתחיל ליפול האסימון כי ההנחה הזו אינה מסתדרת עם כל מקרי האינטואיציה השונים

הפסיכולוגיה של מתקשרי על

מאיה מזרחי

העיתונאי צ'ארלס דוהיג יצא למסע חיפוש אחר התכונות המשותפות לאנשים היכולים לתקשר ולהתחבר עם אחרים בקלות. אלה תובנותיו העיקריות

פרויקט הדמיון ההרואי – כיצד לטפח אנשים אמיצי לב בחברה

מאיה מזרחי

הפסיכולוג המפורסם פיליפ זימברדו אסף קבוצה של מומחים כדי שתחקור מה גורם לאנשים לעשות טוב, או ליתר דיוק – להתנהג בהרואיות במצבי סכנה. פרופ' ארי קוהן, ממובילי הפרויקט, מספר על המסקנות שאליהן הגיעו

למצוא את משמעות החיים דרך “מסע הגיבור”

מאיה מזרחי

קבוצת חוקרים רצתה לבדוק מה קורה לאנשים המתארים את סיפור חייהם לפי דפוס החוזר בכל המיתוסים והסיפורים הגדולים משחר ההיסטוריה

הכוח המרפא של “קבלה רדיקלית”

מאיה מזרחי

הפסיכולוג ד"ר ג'ושוע קולמן טוען מתוך שנים של ניסיון בעבודה עם מטופליו, כי ככל שאנו מנסים להתחמק מרגשות כואבים כמו כעס, חרטה, פחד או אבדן, כך אנו מסתבכים יותר בתוכם. במקום זאת הוא מציע גישה שונה: "קבלה רדיקלית" שלהם

20 אסטרטגיות צבאיות לניצחון במלחמה (וגם בחיים)

מאיה מזרחי

לוחמה אישית, לוחמה מאורגנת, לוחמה הגנתית ולוחמה התקפית - רב מכר שכתב הסופר רוברט גרין כולל אסטרטגיות מועילות רבות שיכולות לסייע לנו להבין טוב יותר את המצב הנוכחי, ולהתכונן לבאות

שתפו: