כניסה
הרשמה לניוזלטר

חיסולו המפתיע של בכיר חמאס צאלח אלעארורי בלב ביירות, הוא מסר ישראלי חשוב לארגוני הטרור באזור, כי כללי המשחק השתנו בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר. החיסול צפוי להגביר את הלחץ הצבאי על הנהגת חמאס ולשפר את כוח ההרתעה של ישראל

יוני בן מנחם | 3 בינואר 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: חיסול אל עארורי – מסר ישראלי חשוב לארגוני הטרור באזור

ישראל לא קיבלה אחריות רשמית על חיסולו של צאלח אלעארורי, מספר 2 בהנהגת חמאס, ב-2 בינואר בשכונת א-דאחיה בביירות, אולם טביעות אצבע ישראליות ניכרות על הפעולה – לצד כמה הצהרות של פוליטיקאים ישראלים.

החיסול של אלעארורי הגיע בעוד צה"ל מהדק את המצוד על ההנהגה של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, בראשותם של יחיא סינוואר ומוחמד דף, המסתתרים במנהרות באזור ח'אן יונס. הוא מגביר את הלחץ הצבאי על חמאס, ולמרות שזה הודיע על הקפאת המשא ומתן בעסקת שחרור החטופים – ההערכה במערכת הביטחון היא כי מדובר בתגובה צפויה, וכי לחמאס לא תהיה ברירה אלא לחדש את המגעים העקיפים עם ישראל.

מערכת הביטחון הישראלית נערכת לתגובת נקם של חמאס ושל חיזבאללה. מדובר במכה מבצעית חשובה לשני הארגונים האלה, ופגיעה בכבוד ובמורל של הפעילים בארגונים. צאלח אלעארורי חוסל בשכונת א-דאחיה בביירות, מעוז חיזבאללה בלבנון, מבלי שהארגון הצליח להגן עליו. המסר הישראלי הוא ברור: היד שהגיעה אל צאלח אלעארורי, יכולה להגיע גם אל חסן נסראללה.

הבניין בו על פי הפרסום בלבנון חוסל צלאח אל עארורי ב-2 בינואר | צילום: Marwan Tahtah/Getty Images

שתפו: