כניסה
הרשמה לניוזלטר

לקראת ההתקפה הצפויה של ישראל על איראן בימים הקרובים, אומרים גורמים בכירים בירושלים כי לישראל יש קווים אדומים, ואם איראן תחצה אותם היא תשלם מחיר יקר. ישראל נחושה לפרק לחלוטין את טבעת החנק האיראנית שנבנתה סביבה במשך שנים, ולהקים אזורי ביטחון שיגנו עליה בגבולה הדרומי ובגבולה הצפוני

יוני בן מנחם | 22 באוקטובר 2024 | חדשות | 3 דק׳

המשטר האיראני במצוקה לקראת ההתקפה של ישראל

גורמי מודיעין מערביים מעריכים כי ישראל תתקוף את איראן לפני ה-5 בנובמבר, שהוא מועד הבחירות בארה"ב, וכי התקיפה תתרחש כבר בימים הקרובים. לטענתם, אז יתברר לאיראן ביתר שאת, כי המדיניות שלה בשנים האחרונות, של הקמת "חגורת אש" סביב ישראל – כשלה, והיא איבדה שתיים מהשלוחות החשובות שלה במזרח התיכון, שהן חמאס וחיזבאללה.

אותם גורמים מזהירים כי אם איראן לא תכיל את ההתקפה הישראלית הצפויה, שבאה בתגובה על שתי התקפות איראניות על ישראל באמצעות מאות טילים בליסטיים, היא עלולה להיגרר לסבב מהלומות צבאיות עם ישראל, שבמהלכו היא תשלם מחיר יקר. אומנם היא תצליח גם לפגוע במטרות בישראל, אך היא תסכן את פרויקט הגרעין שלה ואת תעשיית הנפט, ותשלם מחיר כלכלי יקר מאוד, שעלול להמריד נגדה את האוכלוסייה ברפובליקה האסלאמית.

גורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי נכון לשעה זו, לראש הממשלה בנימין נתניהו יש גיבוי אמריקני לתוכנית תקיפה מוגבלת באיראן שמקובלת על ממשל ביידן ומתואמת עמו באופן כללי. באמצעות הכוחות שלה הפרוסים במזרח התיכון, ארה"ב תגבה את המרחב האווירי הישראלי ותיירט טילים איראניים שינסו לפגוע במטרות בישראל.

המנהיג העליון של איראן עלי ח'מינאי לצד נשיא איראן מסעוד פזשכיאן ובכירים איראנים נוספים במהלך תפילה, 4 באוקטובר 2024 | צילום: Iranian Leader's Press Office - Handout/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
האם תקיפת הבנק של חיזבאללה אכן פגעה בארגון?

יובל גומא

מחשש לחיסולים – חמאס הקים מועצת בכירים שתנהל את התנועה

יוני בן מנחם

לוחם במילואים נהרג בלחימה בצפון הארץ

צוות מגזין אפוק

דרום קוריאה: ננקוט "צעדים מדורגים" נגד צפון קוריאה ורוסיה

דורון פסקין

הותר לפרסום: הכטב"ם ששיגר חיזבאללה לעבר בית ראש הממשלה בקיסריה פגע בחלון חדר השינה של הבית

צוות מגזין אפוק

המועצה האטלנטית: ישראל עשויה לפגוע בתשתיות הדלק המקומיות באיראן במקום בתעשיית הנפט לייצוא

צוות מגזין אפוק

שתפו: