כניסה
הרשמה לניוזלטר

ראש ממשלת לבנון הגיב לדברים שאמר יו"ר הפרלמנט האיראני בריאיון. מיקאתי: "נושא המשא ומתן ליישום החלטה בין-לאומית מס' 1701 מנוהל על ידי מדינת לבנון, וכולם נדרשים לתמוך בה בכיוון זה. לא לשאוף ליצור אפוטרופסות חדשה"

צוות מגזין אפוק | 18 באוקטובר 2024 | חדשות | 1 דק׳

יו"ר הפרלמנט האיראני: טהראן תהיה מוכנה לנהל מו"מ עם צרפת על יישום החלטה 1701; מיקאתי: התערבות בוטה בענייני לבנון

ראש ממשלת לבנון הזמני, נג'יב מיקאתי, הביע היום את הפתעתו מהצהרתו של יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קליבאף, כי טהראן מוכנה לנהל מו"מ עם צרפת בנוגע ליישום החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701.

בדברים שצוטטו בשמו של מיקאתי בסוכנות הידיעות הרשמית של לבנון, הוא אמר: "אנו מופתעים מהעמדה הזו, המהווה התערבות בוטה בענייני לבנון, וניסיון לבסס אפוטרופסות בלתי מתקבלת על הדעת על לבנון. הודענו לשר החוץ האיראני וליו"ר הפרלמנט האיראני במהלך ביקוריהם האחרונים בלבנון על ההכרח בהבנת המצב הלבנוני, במיוחד מכיוון שלבנון נתונה לתוקפנות ישראלית חסרת תקדים, ואנו עובדים עם כל ידידי לבנון, כולל צרפת, כדי ללחוץ על ישראל להפסיק את האש".

מיקאתי המשיך: "נושא המשא ומתן ליישום החלטה בין-לאומית מס' 1701 מנוהל על ידי מדינת לבנון, וכולם נדרשים לתמוך בה בכיוון זה. לא לשאוף ליצור אפוטרופסות חדשה הנדחית על ידי כל שיקול לאומי וריבוני".

יו״ר הפרלמנט האיראני מוחמד באקר קליבאף וראש ממשלת לבנון הזמני, נג'יב מיקאתי | צילום: ANWAR AMRO/AFP via Getty Images, SEPEHR/Middle East Images/AFP via Getty Images)

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
חיסול סינוואר: חמאס מתעלם, באיראן לעומת זאת כבר מספידים

צוות מגזין אפוק

דובר צה"ל: סינוואר ברח לאחד המבנים; ניסה להשליך קרש לעבר רחפן של צה"ל ברגעיו האחרונים

צוות מגזין אפוק

ביידן: "יש כעת הזדמנות ל'יום שאחרי' בעזה ללא חמאס בשלטון"

דורון פסקין

חמישה לוחמים בסיירת גולני נהרגו בלבנון

צוות מגזין אפוק

נתניהו: "אני קורא לכל מי שמחזיק בחטופינו: מי שיניח את נשקו וישיב את חטופינו – נאפשר לו לצאת ולחיות"

אורן שלום

סינוואר חוסל

צוות מגזין אפוק

שתפו: