כניסה
הרשמה לניוזלטר

ראש הממשלה פרסם הצהרה על רקע הודעת הפנטגון הלילה כי מזכיר ההגנה אוסטין הביע דאגה בשיחתו עם שר הביטחון גלנט בעקבות דיווחים על פגיעה בכוחות יוניפי"ל בלבנון

קרן זריהן | 13 באוקטובר 2024 | חדשות | 2 דק׳

נתניהו למזכ"ל האו"ם: ״הסירוב שלך לפנות את חיילי יוניפי"ל הופך אותם לבני ערובה של חיזבאללה״

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום הצהרה מוקלטת בה פנה ישירות למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, והפציר בו להוציא את כוחות יוניפי"ל ממעוזי חיזבאללה בלבנון למען ביטחונם וביטחון חיילי צה"ל.

הצהרתו של נתניהו מגיעה לאחר שהלילה (בין שבת לראשון) פרסם הפנטגון כי מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט ו"הביע דאגה עמוקה" בנוגע לדיווחים על כך שכוחות ישראליים ירו לעבר עמדות של כוחות יוניפי"ל בלבנון, כמו גם לגבי דיווחים על מותם של חיילים לבנוניים. עוד צוין בהודעה כי אוסטין "הדגיש בתוקף את החשיבות של הבטחת הבטיחות והביטחון של כוחות יוניפי"ל וכוחות הלוחמים הלבנוניים וחיזק את הצורך לעבור ממבצעים צבאיים בלבנון לנתיב דיפלומטי בהקדם האפשרי".

בהצהרתו אמר נתניהו: "אני רוצה מכאן לפנות ישירות למזכ״ל האו״ם: הגיע הזמן שתוציא את יוניפי"ל ממעוזי חיזבאללה וממרחבי הלחימה. צה״ל ביקש זאת שוב ושוב, והוא נתקל בסירוב שוב ושוב, שכל כולו מכוון לתת חומת מגן אנושית למחבלי חיזבאללה. הסירוב שלך לפנות את חיילי יוניפי"ל הופך אותם לבני ערובה של חיזבאללה. זה מסכן גם אותם וגם את חיי חיילינו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום מסך

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שב״כ ומשטרת ישראל: סוכל ניסיון התנקשות חמישי בתוך כחודש, שהוכוון על ידי גורמי מודיעין באיראן

צוות מגזין אפוק

הזרוע הצבאית של חמאס אחרי חיסול סינוואר וסוגיית החטופים

יוני בן מנחם

ההצעה החדשה של ממשל ביידן לתיקון החלטה 1701

יוני בן מנחם

דובר צה"ל הציג את אחד הבונקרים ששימש את נסראללה – מתחת לבניין בית חולים בביירות

צוות מגזין אפוק

סדרת דוחות: ארגונים תומכי חמאס מתפשטים ברחבי אירופה

דורון פסקין

דיווח סעודי: חמאס לא יבחר יורש לסינוואר עד מרץ 2025

דורון פסקין

שתפו: