כניסה
הרשמה לניוזלטר

מנהיגי מדינות רבות פרסמו הצהרות לציון יום השנה לטבח ה-7 באוקטובר. שולץ: "אנו חולקים עמכם את הכאב"; האריס: "אעשה כל שביכולתי כדי להבטיח שהאיום שמציב חמאס יחוסל"

נבו שפיר | 7 באוקטובר 2024 | חדשות | 4 דק׳

מנהיגי העולם מציינים את ה-7 באוקטובר: "לזכור את החיים שנלקחו באכזריות"

שנה אחרי אירועי ה-7 באוקטובר, מנהיגים רבים ברחבי העולם התייחסו ליום השנה לטבח האכזרי שביצע חמאס, ופרסמו גילויי תמיכה במדינת ישראל וקריאות להחזרת החטופים.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, פרסם הצהרה רשמית באתר הבית הלבן: "לפני שנה בדיוק, השמש זרחה ביום שאמור היה להיות חג יהודי משמח. עד שקיעת השמש, ה-7 באוקטובר הפך ליום הקטלני ביותר עבור העם היהודי מאז השואה. היום מציינים שנה של אבל על למעלה מ-1,200 אנשים חפים מפשע, מכל הגילאים, כולל 46 אמריקנים, שנרצחו בדרום ישראל על ידי ארגון הטרור חמאס. שנה מאז שחמאס ביצע מעשי זוועה של אלימות מינית. שנה מאז שנחטפו למעלה מ-250 חפים מפשע, כולל 12 אמריקנים [...] שנה מאוחר יותר, סגנית הנשיא האריס ואני נותרנו מחויבים לחלוטין לביטחונם של העם היהודי, לביטחונה של ישראל ולזכותה להתקיים. אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התקפות מצד חיזבאללה, חמאס, החות'ים ואיראן. בשבוע שעבר, בהנחייתי, סייע הצבא האמריקני שוב בהגנה המוצלחת על ישראל, וסייע בסיכול מתקפת טילים בליסטיים איראנית".

עוד אמר ביידן: "אני מאמין שההיסטוריה תזכור את ה-7 באוקטובר כיום שחור גם עבור העם הפלסטיני, בשל הסכסוך שחמאס הצית באותו יום [...] לא נפסיק לעבוד כדי להשיג הסכם להפסקת אש בעזה שיביא לשחרור החטופים, יאפשר להגדלת הסיוע ההומניטרי כדי להקל על הסבל בשטח, יבטיח את ביטחונה של ישראל ויסיים את המלחמה. הן לישראלים והן לפלסטינים מגיע לחיות בביטחון, בכבוד ובשלום. אנו גם ממשיכים להאמין כי פתרון דיפלומטי בגבול ישראל-לבנון הוא הדרך היחידה להשיב את השקט המתמשך ולאפשר לתושבים משני הצדדים לחזור בבטחה לבתיהם".

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס והקנצלר הגרמני אולף שולץ, 17 בפברואר 2024 | צילום: Ronald Wittek - Pool/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
צה"ל אישר: האשם צפי אלדין, ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, חוסל בתקיפה לפני כשלושה שבועות

צוות מגזין אפוק

לראשונה: גורם רשמי באיראן מאשר כי ישראל שיגרה טילים למטרה באיספהאן בתגובה למתקפה האיראנית באפריל

דורון פסקין

האם תקיפת הבנק של חיזבאללה אכן פגעה בארגון?

יובל גומא

מחשש לחיסולים – חמאס הקים מועצת בכירים שתנהל את התנועה

יוני בן מנחם

לוחם במילואים נהרג בלחימה בצפון הארץ

צוות מגזין אפוק

המשטר האיראני במצוקה לקראת ההתקפה של ישראל

יוני בן מנחם

שתפו: