כניסה
הרשמה לניוזלטר

בירושלים מביעים תסכול ואכזבה מאופן תפקוד הקואליציה הבין-לאומית בים האדום. על פי גורמים ביטחוניים, החות'ים משקמים כעת את נמל חודיידה וישראל חייבת להרוס אותו מחדש, מכיוון שדרכו מגיעים אמצעי לחימה מאיראן לתימן

יוני בן מנחם | 18 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

גורמים מדיניים: מדינות המערב נכשלו בהרתעת החות'ים בים האדום

החות'ים בתימן שיגרו בתחילת השבוע טיל קרקע-קרקע לעבר ישראל. הטיל לא יורט על ידי כוחות הקואליציה הבין-לאומית בים האדום, וגם מערכת ההגנה האווירית של ישראל נכשלה ביירוטו. בסופו של דבר נפלו חלקים של הטיל במרכז הארץ, והחות'ים חגגו. מבחינתם זהו הישג נוסף, אחרי שהצליחו ב-19 ביולי האחרון להחדיר לאזור תל אביב כטב"מ שהתפוצץ וגרם למותו של אזרח ישראלי.

הקואליציה הבין-לאומית מתקשה לטפל באיום החות'י על ישראל. מוחמד אלבוחיית'י, חבר בלשכה המדינית של החות'ים, סיפר אתמול לערוץ אלג'זירה כי המיליציה החות'ית קיבלה "פיתויים" מארה"ב ומבריטניה, באמצעות מתווכים, שבמסגרתם יכירו מדינות אלה בממשלתם בתמורה להפסקת התקיפות על ישראל.

ארה"ב הצליחה לגבש קואליציה ימית בין-לאומית שאמורה לתת מענה לאיום הגובר של החות'ים בתימן על נתיב השיט האסטרטגי בים האדום. מטרתה היא להבטיח את חופש השיט לכל מדינות העולם ולשמור על הביטחון האזורי.

ספינת משא עולה באש לאחר שהופצצה על ידי כוח של החות׳ים ליד נמל תימן | צילום: חייל הים ההודי

שתפו: