כניסה
הרשמה לניוזלטר

במהלך השנה האחרונה הצליח יחיא סינוואר, בעיקר בזכות עזרתה של איראן, להביא לפתיחת שבע חזיתות נגד ישראל, ועכשיו הוא מעודד את החות'ים ואת חיזבאללה להמשיך במלחמתם – בתקווה לפריצת מלחמה אזורית לפני שכוחות צה"ל יגיעו למקום מחבואו

יוני בן מנחם | 18 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

איגרות סינוואר: המהלך המדיני של מנהיג חמאס ממעמקי עזה

מנהיג חמאס יחיא סינוואר מנסה להיכנס לנעליו של אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס שחוסל על ידי ישראל בטהראן, ולשוות לעצמו פעילות מדינית בשם הארגון במקביל ללחימה נגד ישראל ממקום מחבואו ברצועת עזה.

הפעילות הזו מתבצעת על ידי שיגור איגרות כתובות באמצעות שליחים לראשי ארגוני הטרור באזור ולמנהיגים ערביים, כדי להודות להם על הסיוע לחמאס ברצועת עזה בשעת מלחמה ולעודד אותם להמשיך במאבק נגד ישראל.

ערוץ הטלוויזיה "אלמוסיירה" של המורדים החות'ים בתימן דיווח ב-16 בספטמבר כי סינוואר שיגר איגרת אל עבד אלמאלכ אלחות'י, ראש ארגון "אנצראללה" החות'י, שבה שיבח את שיגור הטיל הבליסטי על ידי החות'ים לעבר ישראל. "אני מברך על הגעת הטילים שלכם לעומק הישות הציונית ועל כך שהם חדרו את שכבות ההגנה האווירית", כתב סינוואר. "הפעולה האיכותיות שלכם העבירה מסר לאויב כי תוכניות ההכלה שלו נכשלו, וכי ההשפעה של חזית התמיכה בחמאס הפכה למשפיעה ויעילה יותר".

מנהיג חמאס יחיא סינוואר, 6 ביולי 2017 | צילום: SAID KHATIB/AFP via Getty Images

שתפו: