כניסה
הרשמה לניוזלטר

היקף הפעולה והכוחות המשתתפים בה עדיין אינם ברורים. "הרוסים פתחו במתקפת נגד. הכול מתנהל לפי התוכנית האוקראינית שלנו", טען זלנסקי

דורון פסקין | 13 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

זלנסקי: רוסיה פתחה במתקפה לשחרור יישובים שכבשנו בקורסק

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אישר היום (שישי) כי צבא רוסיה מנהל מתקפת נגד לשחרור יישובים שנכבשו על ידי אוקראינה במחוז קורסק. לדבריו, מתקפת הנגד הרוסית הייתה צפויה מבחינת תוכנית המלחמה של אוקראינה.

במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בקייב ביחד עם נשיא ליטא גיטנאס נאוסדה, אמר זלנסקי, לפי סוכנות הידיעות האוקראינית Ukrinform: "הרוסים פתחו במתקפת נגד. הכול מתנהל לפי התוכנית האוקראינית שלנו".

יצוין כי אתמול פרסמו ערוצי טלגרם רוסיים ואנליסטים צבאיים ידיעות על תחילת מתקפת הנגד הרוסית שנועדה להדוף את צבא אוקראינה, שפלש למחוז קורסק ב-6 באוגוסט. משרד ההגנה הרוסי לא פרסם הודעה רשמית בנושא, אולם היום הוא פרסם בערוץ הטלגרם הרשמי שלו הודעה לגבי הצלחת הכוחות הרוסיים במחוז קורסק: "הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית ממשיכים בפעולותיהם כדי להביס את האויב שנקלע לשטח מחוז קורסק. במהלך פעולות התקפיות, יחידות של קבוצת כוחות הצפון שחררו תוך יומיים עשרה יישובים [...] אבדות האויב הסתכמו ב-55 הרוגים ופצועים, ארבעה טנקים, שלושה משוריינים, שמונה רק"מים ושתי מכונות פינוי הנדסיות".

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי (במרכז), בוילה ד'אסטה על אגם קומו בצ'רנוביו, צפון איטליה, ב-6 בספטמבר 2024 | צילום: PIERO CRUCIATTI/AFP via Getty Images

שתפו: