כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי העיתון אל-ערבי אלג'דיד, המזוהה עם קטאר, מצרים לא התלהבה מההצעה מחשש לאובדן השליטה בגבול ולפגיעה בתפקידה האזורי

דורון פסקין | 12 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

דיווח: איחוד האמירויות הציעה למצרים לפרוס כוחות ערביים בציר פילדלפי

איחוד האמירויות הציעה לאחרונה למצרים כי כוח צבאי ערבי ייפרס על ציר פילדלפי, כחלק מההסדרה לסיום המלחמה ברצועת עזה. כך דיווח העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" המזוהה עם קטאר. לפי המידע שהעיתון טוען שהגיע אליו, קהיר "קיבלה לאחרונה הצעה שהוגשה לה לגבי פריסת כוחות ערביים בציר צלאח א-דין (ציר פילדלפי), וזאת כחלק מתפקיד המתווך שממלאת אבו דאבי בנוגע להסדרים הקשורים ברצועת עזה ביום שאחרי, במקרה שהמלחמה תיפסק".

על פי הדיווח שהתפרסם, איחוד האמירויות פועלת גם למציאת הסדר לסוגיית מסדרון נצרים, שמוחזק על ידי ישראל כדי למנוע מעבר מחבלים לצפון הרצועה: "אבו דאבי קיימה לאחרונה מגעים עם מספר מדינות ערביות, ביניהן מרוקו, מאוריטניה וג'יבוטי, כדי לבחון את עמדתן בנוגע לאפשרות להשתתף בכוח ערבי שייפרס במסדרון נצרים, אשר הוקם על ידי צבא הכיבוש בעזה כדי להפריד בין צפון הרצועה לדרומה, כחלק ממספר הצעות לחלופות שישראל מגבשת למקרה שתיאלץ להיכנע ולסגת באופן מלא מעזה", נכתב.

לפי הדיווח, קהיר לא הביעה התלהבות מההצעה: "העמדה המצרית נראתה נוטה יותר כלפי פריסת משקיפים מערביים או ערביים לפיקוח על עבודתם של כוחות הביטחון הפלסטינים באזור זה (ציר פילדלפי, ד"פ)".

ציר פילדלפי, 1 בספטמבר 2005 | צילום: דובר צה"ל

שתפו: