כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפי דיווחים בתקשורת הרוסית, תוכנית לימודים חדשה בשם "יסודות הביטחון וההגנה של המולדת" הוכנסה לבתי ספר ברוסיה, והמורים המלמדים אותה ישתתפו באימונים צבאיים

דורון פסקין | 11 בספטמבר 2024 | חדשות | 1 דק׳

דיווח: רוסיה הכניסה לתוכנית הלימודים בבתי הספר שיעורים להכשרה צבאית של התלמידים 

הקרמלין ממשיך במאמציו למיליטריזציה של הנוער הרוסי באמצעות הכנסה למערכת החינוך תוכניות צבאיות-פטריוטיות, ככל הנראה מתוך מטרה לתמוך במאמצים ליצירת כוח צבאי לטווח הארוך. כך דיווח ב-9 בספטמבר המכון למחקרי מלחמה ISW.

המכון הביא דיווח של אתר חדשות מקומי ממחוז פאסקובסקאיה, בצפון מערב רוסיה, לפיו תוכנית לימודים חדשה בשם "יסודות הביטחון וההגנה של המולדת" הוכנסה לבתי הספר והחליפה את התוכנית הקודמת, "יסודות בטיחות חיים". את התוכנית ילמדו תלמידים בכיתות ה' עד יא', ועל פי התכנון של יוזמי התוכנית, חיילים שלחמו במלחמת אוקראינה ישולבו בהוראה.

ב-9 בספטמבר דיווח האתר המקומי כי מורים המלמדים את תוכנית "יסודות הביטחון וההגנה של המולדת" ישתתפו בתרגילי אימון צבאיים מעשיים במגרש האימונים של הדיוויזיה המוטסת ה-76, שייערכו מה-13 בספטמבר עד 15 בספטמבר. מארגני תוכנית ההכשרה מסרו כי המורים יתאמנו "בתנאים המציאותיים ביותר", תוך שימוש בטכניקות וציוד צבאי מודרניים. "זה יאפשר למורים לרכוש מיומנויות מעשיות ולרכוש את הידע הדרוש להוראה יעילה של מקצוע חדש", ציינה ועדת החינוך, על פי הדיווח.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשיחה עם חיילים בצבא רוסיה, 27 במרץ 2024 | צילום: SERGEI KARPUKHIN/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: