כניסה
הרשמה לניוזלטר

התובע הראשי קארים חאן פנה לשופטי בית הדין בבקשה להאיץ את קבלת ההחלטה בנושא צווי המעצר למנהיגי ישראל וחמאס "לאור ההחמרה במצב בפלסטין והמשך הפשעים המתוארים בבקשות של התביעה"

דורון פסקין | 10 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג מבקש להאיץ את ההחלטה בדבר הוצאת צווי מעצר נגד נתניהו, גלנט וראשי חמאס

התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבין-לאומי, קארים חאן, ביקש אתמול משופטי בית הדין להאיץ את קבלת ההחלטה שלהם בנושא צווי המעצר שהוא מבקש להוציא כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וכן כנגד ראשי חמאס יחיא סינוואר ומוחמד דף בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שמבוצעים במסגרת המלחמה בעזה.

בבקשה שפרסם באורך שישה עמודים, תחת הכותרת "המצב בפלסטין", ציין חאן כי הוא מבטל את הבקשה לצו המעצר נגד בכיר חמאס איסמאעיל הנייה שחוסל בטהרן ב-31 ביולי.

לאחר מכן, בסעיף 3 של הבקשה, הוא ביקש כאמור מבית הדין לקבל החלטה בנושא שאר צווי המעצר אותם הוא רוצה לפרסם: "לאור הפשיעה המתמשכת המתוארת בבקשות התביעה, ובהתאם לסעיף 58(1)(ב), התביעה מבקשת שבית הדין ינפק את החלטותיו בבקשות לצווי מעצר נגד יחיא סינוואר, [מוחמד] דף, בנימין נתניהו ויואב גלנט בדחיפות מרבית". יצוין כי ישראל הכריזה בחודש שעבר כי חיסלה את דף בתקיפה שביצעה ברצועת עזה במהלך חודש יולי, אולם חמאס לא אישר עד כה את דבר מותו.

התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבין לאומי קארים חאן, 6 ביוני 2023 | צילום: RAUL ARBOLEDA/AFP via Getty Images

שתפו: