כניסה
הרשמה לניוזלטר

לדברי השר ת'אבת אל-עבאסי, הכוחות האמריקנים יעזבו את עיראק בשני שלבים במהלך 2025-2026. לדבריו, בימים הקרובים תתבצע חתימה על ההבנות שהושגו

דורון פסקין | 9 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

שר ההגנה העיראקי: הושג הסכם סופי לנסיגת כוחות ארה"ב מעיראק

שר ההגנה העיראקי, ת'אבת אל-עבאסי, אישר אמש בריאיון לערוץ הטלוויזיה אלחדת' הסעודי כי ארצו וארה"ב הגיעו להסכם בדבר נסיגת כוחות הקואליציה הבין-לאומית בראשות ארה"ב מאדמת עיראק. לדבריו, הוועדות הצבאיות הגבוהות של הצד העיראקי והאמריקני הגיעו להסכמה על נסיגת כוחות הקואליציה במהלך תקופה של שנתיים, והפיכת היחסים לשותפות ביטחונית בת קיימא.

אל עבאסי אמר: "סוכם לסיים את משימת הקואליציה בשני שלבים. השלב [הראשון] מתחיל השנה ויימשך עד 2025, בעוד שהשלב השני יסתיים ב-2026".

הוא ציין כי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין סבר כי תקופה של שנתיים אינה מספיקה לנסיגה, אך עיראק סירבה להארכה: "הופתענו אחרי סבב השיחות של הוועדות [הצבאיות] בוושינגטון ששר ההגנה האמריקני מר אוסטין אמר ששנתיים [זו לא תקופה] מספיקה [...] תגובתנו הייתה ברורה וכנה שהוועדות הצבאיות הגיעו להסכמות אלה לגבי שנתיים בלבד, ולכן סירבנו להצעה לגבי שנה שלישית". יצוין כי הוועדות הצבאיות העליונות של שתי המדינות נפגשו לאחרונה בוושינגטון במהלך חודש יולי.

שר ההגנה העיראקי, ת'אבת אל-עבאסי ומזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין | צילום: Drew Angerer/Getty Images

שתפו: