כניסה
הרשמה לניוזלטר

הטילים אמורים לשמש את רוסיה במלחמתה מול אוקראינה. איראן מבקשת בתמורה לרכוש ציוד צבאי מתקדם מרוסיה, כולל מטוסי קרב מסוג סוחוי Su-35, כחלק משיתוף הפעולה הצבאי המתרחב בין שתי המדינות

דורון פסקין | 8 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

איראן שולחת טילים בליסטיים לרוסיה – האם ארה"ב ומדינות אירופה יגרמו לה לשלם על כך?

איראן שלחה מאות טילים בליסטיים קצרי טווח לרוסיה כדי לסייע לה בפלישתה לאוקראינה. כך דיווח ביום שישי הוול סטריט ג'ורנל, לפי גורמים אמריקניים ואירופאיים. לפי גורם אירופי אנונימי שצוטט בעיתון, צפויים משלוחים נוספים של טילים איראניים לרוסיה.

בעדכון שפרסם ביום שישי המכון למחקרי מלחמה (ISW) שמקום מושבו בוושינגטון, נכתב שאיראן ורוסיה חתמו בדצמבר 2023 על חוזה שלפיו איראן תשלח לרוסיה טילים בליסטיים מתוצרת איראנית מסוג "אבאביל", וכן טילים בליסטיים קצרי טווח מסוג "פאתח-360". לטילי אבאביל יש טווח של כ-86 ק"מ והם יכולים לשאת ראש נפץ של 45 ק"ג, בעוד לטילי פאתח-360 יש טווח של כ-120 ק"מ והם יכולים לשאת ראש נפץ במשקל של 150 ק"ג. עם זאת, צוין כי לא ברור בדיוק איזה סוגי טילים כלולים במשלוח שנמסר לאחרונה לרוסיה.

מכון ISW ציין כי איראן הרחיבה לפחות שניים מאתרי התעשייה הביטחונית שלה מחוץ לטהראן במהלך השנה הנוכחית כדי לתמוך בייצור כטב"מים וטילים, שחלקם אמורים להגיע לרוסיה, לפי דיווח של רויטרס. רוסיה הגבירה לאחרונה את התקפות הכטב"מים והטילים שלה בשטח אוקראינה, והיא ממשיכה להשתמש בעיקר בכטב"מים שפותחו באיראן ובטילים בליסטיים מתוצרת צפון קוריאה.

המנהיג העליון של איראן עלי ח'מינאי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 1 בנובמבר 2017 | צילום: DMITRY AZAROV/SPUTNIK/AFP via Getty Images

שתפו: