כניסה
הרשמה לניוזלטר

סגן שר החוץ של רוסיה הודיע שהם נמצאים בתהליך של תיקון הדוקטרינה הגרעינית שלהם. פיטר דיקינסון ממכון המחקר האמריקני "המועצה האטלנטית", אומר שסביר להניח שהשינוי יוריד את סף השימוש בגרעין, כדי לשלוח מסר חד משמעי של הרתעה לבעלות בריתה של אוקראינה

דורון פסקין | 6 בספטמבר 2024 | חדשות | 3 דק׳

שינוי דוקטרינת הגרעין הרוסית: מה מתכנן הקרמלין?

"הקרמלין הכריז השבוע על תוכניות לשינוי דוקטרינת הגרעין שלו, פחות מחודש לאחר שהפלישה המפתיעה של אוקראינה לרוסיה שמה ללעג את איומי הגרעין התכופים של מוסקבה", כך כתב פיטר דיקינסון, בעל הבלוג UkraineAlert של "המועצה האטלנטית", מכון מחקר אמריקני המתמקד בנושאים של יחסים בין-לאומיים וביטחון לאומי, ונחשב לאחד מהמכונים המשפיעים בוושינגטון, במיוחד בתחומים של נושאי חוץ וביטחון.

ב-1 בספטמבר, סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריאבקוב, אמר בריאיון כי רוסיה נמצאת בתהליך של תיקון הדוקטרינה שלה לגבי השימוש בנשק גרעיני, תוך שהוא מאשים את המערב בהזנת "ההסלמה" של המלחמה באוקראינה.

דוקטרינת הגרעין הנוכחית של רוסיה נקבעה על ידי הנשיא ולדימיר פוטין בשנת 2020. היא קובעת כי הפדרציה הרוסית שומרת לעצמה את הזכות להשתמש בנשק גרעיני בתגובה למתקפה גרעינית, או אם "עצם קיומה של המדינה הועמד בסכנה". למרות שנראה כי אין כמעט סיכוי שהמלחמה הנוכחית תצדיק את אחד מהסעיפים הללו, הדבר לא מנע עד כה מפוטין לאיים בנשק גרעיני מדי פעם, מאז תחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 22 ביוני 2024 | צילום: ALEXANDER KAZAKOV/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: