כניסה
הרשמה לניוזלטר

מזכיר המדינה האמריקני אמר כי 90 אחוז מהפרטים על הסכם הפסקת האש בעזה סוכמו, וטען כי הנורמליזציה הישראלית-סעודית עדיין אפשרית

דורון פסקין | 6 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

בלינקן: ארה"ב, קטאר ומצרים יציגו לישראל ולחמאס הצעה חדשה "בימים הקרובים"

ארה"ב, קטאר ומצרים יציגו בימים הקרובים לישראל ולחמאס הצעה חדשה להפסקת אש ברצועת עזה, כך אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ביום חמישי. לדברי בלינקן, סוכמו 90% מסעיפי הסכם הפסקת האש, והנושאים הנותרים לסיכום הם השליטה הישראלית בציר פילדלפי וכיצד תתבצע עסקת חילופי החטופים הישראלים באסירים פלסטינים.

"ככל שאני מאמין שאנחנו קרובים להשגת הסכם הפסקת אש, כל יום שעובר והוא לא נסגר והצדדים לא אומרים כן, נקודה, הוא יום שבו משהו אחר קורה. יש אירוע מתערב, שפשוט דוחק את הדברים ומסכן להוריד מהפסים עגלת תפוחים שברירית למדי", הצהיר בלינקן במהלך ביקורו אתמול בהאיטי.

"הניסיון שהיה לנו בחודשים האחרונים, שבהם נעשתה עבודה יוצאת דופן להשגת הסכם מסגרת ששני הצדדים הסכימו עליו, ולאחר מכן עבודה על השלמת כמה פערים, מכיוון שהסכם המסגרת אינו כולל את כל הפרטים שנותרו למו"מ וצריכים להיות מיושמים – עשינו את העבודה הזו. אני חושב, ממה שראיתי, ש-90 אחוז הוסכם, אך נותרו כמה סוגיות קריטיות שבהן עלינו להגיע להסכמה, והן קשורות לאופן שבו ייושמו חלקים מסוימים של ההסכם. חלק ניכר מזה נדון בימים האחרונים, כולל ציר פילדלפי וחלק מהפרטים המדויקים לגבי חילופי שבויים ואסירים. זה מה שנשאר, אבל כמעט כל השאר כבר מוכן", ציין מזכיר המדינה האמריקני.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, 11 בפברואר 2022 | צילום: Darrian Traynor/Getty Images

שתפו: