כניסה
הרשמה לניוזלטר

כחודשיים לאחר הבחירות שהביאו את צרפת למבוי סתום, מינה הנשיא מקרון לתפקיד ראש הממשלה את מישל ברנייה, חבר מפלגת הרפובליקנים. בפני ברנייה יעמדו אתגרים מידיים כראש ממשלת צרפת החדש כשראשית יהיה עליו לקבל את אמון הפרלמנט

דורון פסקין | 5 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

מקרון מינה ראש ממשלה המשתייך למרכז-ימין. בשמאל טוענים: "גנב את הבחירות"

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מינה היום את הפוליטיקאי הוותיק מישל ברנייה לתפקיד ראש הממשלה. המינוי מגיע כחודשיים לאחר הבחירות לפרלמנט, בהן אף מפלגה לא השיגה את הרוב הדרוש להרכבת ממשלה, מה שהכניס את המערכת הפוליטית בצרפת למבוי סתום.

בהודעה מטעם ארמון האליזה נכתב: "נשיא הרפובליקה מינה את מר מישל ברנייה לראש הממשלה. הוא הטיל עליו להקים ממשלה מאחדת שתשרת את המדינה ואת העם הצרפתי. מינוי זה מגיע לאחר סבב חסר תקדים של התייעצויות, שבמהלכו, בהתאם לחובתו החוקתית, הנשיא דאג שראש הממשלה והממשלה העתידית יעמדו בתנאים של יציבות ככל האפשר ויקבלו הזדמנות לאחד בצורה רחבה ככל האפשר".

ברנייה בן ה-73 הוא דמות מוכרת בפוליטיקה הצרפתית והאירופית. הוא חבר במפלגת "הרפובליקנים", מפלגת מרכז-ימין שנוסדה לפני כעשור על ידי הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי. ברנייה שימש בעבר כסגן נשיא הנציבות האירופית ושר החוץ הצרפתי. בעבר עמד בראש הצוות של האיחוד האירופי במו"מ עם הממלכה המאוחדת על תנאי הברקזיט.

מישל ברנייה, ראש הממשלה המיועד של צרפת, 3 בפברואר 2020 | צילום: KENZO TRIBOUILLARD/AFP via Getty Images

שתפו: