כניסה
הרשמה לניוזלטר

לינדה סאן, סגנית ראש הסגל לשעבר של מושלת ניו יורק, מואשמת בכך שניצלה את תפקידה כדי לקדם בחשאי את האינטרסים של בייג'ינג, בתמורה לטובות הנאה כלכליות בשווי מיליוני דולרים לה ולבעלה

קרן זריהן | 4 בספטמבר 2024 | חדשות | 4 דק׳

ארה"ב: עוזרת בכירה של מושלת ניו יורק הואשמה בריגול עבור המשטר הסיני

כתב אישום הוגש אתמול נגד לינדה סאן, סגנית ראש הסגל לשעבר של מושלת ניו יורק קאת'י הוקול, ושל קודמה בתפקיד אנדרו קואומו, באשמת "הפרת חוק רישום סוכנים זרים, הונאת ויזה, הברחת זרים וקשירת קשר לביצוע הלבנת הון".

על פי החשד, סאן פעלה כסוכנת של ממשלת סין וניצלה את תפקידה כדי לקדם בחשאי את האינטרסים של בייג'ינג, בתמורה לטובות הנאה כלכליות בשווי מיליוני דולרים. כתב האישום הוגש גם נגד בעלה של סאן, כריס הו, באשמת קשירת קשר לביצוע הלבנת הון, הונאה בנקאית ושימוש לרעה באמצעי זיהוי.

על פי כתב האישום, סאן, ילידת סין בעלת אזרחות אמריקנית, קיבלה מיליוני דולרים בעבור פעילותה שבוצעה בהוראת פקידי המפלגה הקומוניסטית הסינית (מק"ס). היא לא נרשמה כסוכנת זרה תחת חוק רישום סוכנים זרים (FARA), ולא הצהירה על ההטבות שקיבלה, כפי שעובד ממשלתי של מדינת ניו יורק נדרש לעשות. חוק רישום סוכנים זרים דורש מאדם העוסק בפעילויות פוליטיות, בין היתר, לגלות גילוי פומבי תקופתי של יחסיו עם הבכיר הזר, כמו גם של פעילויות, קבלות ותשלומים לתמיכה בפעילויות אלו.

לינדה סאן, סגנית ראש הסגל לשעבר של מושלת ניו יורק ובעלה כריס הו | שימוש לפי סעיף 27א'

שתפו: