כניסה
הרשמה לניוזלטר

האלוף במיל' גיורא איילנד הציג את מתווה התוכנית שגיבש "פורום מפקדים ולוחמים במילואים": "המציאות כיום בעזה היא שסינוואר לא לחוץ". התוכנית שמה דגש על הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועה כמנוף אסטרטגי להשבת החטופים ולהכרעת חמאס

דורון פסקין | 4 בספטמבר 2024 | חדשות | 3 דק׳

"תוכנית האלופים" להכרעת חמאס: "מצור על צפון הרצועה והפסקת הסיוע ההומניטרי"

האלוף במיל' גיורא איילנד הציג היום את מתווה "תוכנית האלופים" להכרעת חמאס ברצועת עזה, כפי שגובשה על ידי "פורום מפקדים ולוחמים במילואים" – ארגון המאגד בתוכו קצינים בכירים לשעבר ואנשי מחקר, ועוסק בגיבוש המדיניות הביטחונית הרצויה לישראל בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

התוכנית שמה דגש על הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועה כמנוף אסטרטגי להשבת החטופים ולהכרעת חמאס. "שליטה במסדרון נצרים, מצור על צפון הרצועה והפסקת הסיוע ההומניטרי, פינוי אזרחים מצפון הרצועה לדרום דרך נקזים, וחניקת המחבלים שנותרו שם. רק רוח חדשה במטכ"ל תביא לשינוי", נכתב בפוסט של הפורום בפייסבוק, אליו צורף סרטון באורך שלוש דקות ובו מציג איילנד את ההסבר לתוכנית.

איילנד אמר: "היות ואנחנו כבר מנובמבר מחכים לאיזו עסקת חטופים נוספת שתקרה, ואנחנו רואים שזה לא קורה, ואני חושש שהיא גם לא תקרה בהמשך, כי סינוואר לא לחוץ. הדבר הנכון לעשות – צפון רצועת עזה, שכולל את העיר עזה ואת השכונות והעיירות שסביבה, וכולל שטח של בערך 40% משטח הרצועה, כרגע נמצא תחת בעצם כיתור ישראלי מלא. ולכן הדבר שנכון לעשות, להודיע לבערך 300 אלף התושבים האזרחים שנשארו בצפון הרצועה את הדבר הבא: לא שאנחנו מציעים לכם לצאת מצפון הרצועה – אנחנו מורים לכם לצאת מצפון הרצועה. אנחנו מסמנים לכם שני מסדרונות די בטוחים ליציאה: ציר טאנצ'ר וציר אפיון שיהיו מאובטחים על ידי כוחות צה"ל, גם מי שיצא יקבל אוכל ומים.

כוחות צה"ל פועלים בצפון הרצועה, 8 בנובמבר 2023 | צילום: DAPHNE LEMELIN/AFP via Getty Images

שתפו: