כניסה
הרשמה לניוזלטר

שר החוץ דמיטרו קולבה הגיש היום מכתב התפטרות לאחר שאתמול הודיעו ארבעה שרים נוספים על התפטרותם. קולבה נחשב לפנים של אוקראינה בזירה הבין-לאומית מאז החלה המלחמה עם רוסיה

דורון פסקין | 4 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

זעזוע בצמרת האוקראינית: חמישה שרים התפטרו כולל שר החוץ

דמיטרו קולבה שר החוץ של אוקראינה הגיש מכתב התפטרות ל"ראדה העליונה", בית המחוקקים של אוקראינה, כך אישר יו"ר "הראדה", רוסלן סטפנצ'וק, שפרסם העתק מהמכתב בדף הפייסבוק שלו. לדברי היו"ר, המועצה תדון במכתב באחת מישיבותיה הקרובות. קולבה לא פירט את הסיבה להתפטרות.

מכתב ההתפטרות של קולבה מצטרף לעוד מכתבי התפטרות שהוגשו אתמול ל"ראדה" על ידי שרים נוספים ובכלל זה שר התעשיות האסטרטגיות אולכסנדר קמישין, שר המשפטים דניס מליוסקה, השר להגנת הסביבה ומשאבי טבע רוסלן סטרילטס, סגנית ראש הממשלה לאינטגרציה האירופית והאירו-אטלנטית, אולגה סטפנישינה. נוסף על כך, ראש קרן נכסי המדינה, ויטלי קובל, הגיש גם הוא את התפטרותו ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פיטר את סגן ראש לשכת הנשיאות, רוסטיסלב שורמה.

סוכנות הידיעות הרשמית של אוקראינה "אוקרינפורם" מציינת כי ההתפטרות של קולבה מגיעה יום אחרי שהנשיא וולודימיר זלנסקי הצהיר במהלך נאום לאומה כי צפויים שינויים פרסונליים בממשלה ובלשכת הנשיאות. הוא הסביר את השינוי בצורך לחזק מספר תחומים שבאחריות הממשלה. זלנסקי הצהיר שהוא "מעוניין במשקל מעט שונה בתחומים מסוימים במדיניות החוץ והפנים שלנו".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ושר החוץ שהתפטר דמיטרו קולבה, במטה האו"ם בניו יורק, 20 בספטמבר 2023 | צילום: ANGELA WEISS/AFP via Getty Images

שתפו: