כניסה
הרשמה לניוזלטר

סינוואר מנסה בינתיים להגביר את הלחץ על ישראל באמצעות פתיחת חזית חדשה נגדה ביהודה ושומרון, לאחר שנכשל בפתיחת חזית חדשה מבקעת הירדן

יוני בן מנחם | 3 בספטמבר 2024 | חדשות | 3 דק׳

גורמי ביטחון: בחצי האי סיני ממתינות כמויות גדולות של אמל"ח להיכנס לרצועה דרך "ציר פילדלפי", אבל נוכחות צה"ל בציר מונעת זאת

גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי זאהר אלג'בארין, ראש הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון, קיבל בתקופה האחרונה הנחיות ממנהיג חמאס החדש יחיא סינוואר להגביר את פיגועי הטרור ביהודה ושומרון ולחדש את פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל.

להערכת הגורמים, ההחלטה של סינוואר התקבלה בשל המצוקה שבה הוא נתון ביחד עם הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, בעקבות הלחץ הגובר של צה"ל עליה. לכך יש להוסיף את הסירוב של ישראל לסגת מ"ציר פילדלפי". הזרוע הצבאית של חמאס מתקשה לייצר מחדש רקטות, והיא סובלת ממחסור גדול באמצעי לחימה בעקבות הפעילות של צה"ל.

ההתעקשות של חמאס על נסיגה ישראלית מ"ציר פילדלפי" נובעת בראש ובראשונה מהרצון והצורך להצטייד באמצעי לחימה חדשים, שיאפשרו לו להתאושש בלחימה מול כוחות צה"ל. על פי גורמים ביטחוניים, בחצי האי סיני ממתינות כמויות גדולות של אמצעי לחימה להיכנס לרצועה דרך "ציר פילדלפי", אבל הנוכחות של צה"ל בציר מונעת זאת.

כוחות צה"ל בציר פילדלפי, 15 ביולי 2024 | צילום: Oren Cohen/Flash90

שתפו: