כניסה
הרשמה לניוזלטר

נשיא אוקראינה זלנסקי ומשרד ההגנה האוקראיני הודיעו כי שני טילים בליסטיים שנורו מרוסיה פגעו בשטח מוסד חינוכי בפולטבה שבמזרח אוקראינה וגרמו לעשרות הרוגים

דורון פסקין | 3 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

זלנסקי: לפחות 41 הרוגים במתקפת טילים בליסטים רוסית

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הצהיר היום כי לפחות 41 אוקראינים נהרגו במתקפת טילים רוסית בפולטבה שבמזרח אוקראינה.

בסרטון שפרסם בערוץ הטלגרם שלו אמר זלנסקי: "התקבלו דיווחים ראשוניים על התקיפה הרוסית בפולטבה. לפי המידע הקיים כרגע, שני טילים בליסטיים פגעו בשטח מוסד חינוכי ובית החולים הסמוך לו. אחד מבנייני המכון לתקשורת נהרס חלקית. אנשים מצאו את עצמם מתחת להריסות. רבים ניצלו, אבל יותר מ-180 בני אדם נפצעו. לרוע המזל, רבים מתו. נכון לעכשיו, ידוע על 41 בני אדם שמתו. תנחומיי לכל קרובי המשפחה והחברים.

"הוריתי על חקירה מלאה ומהירה של כל הנסיבות אודות מה שקרה. כל השירותים הדרושים מעורבים במבצע החילוץ. אני אסיר תודה לכל מי שמהדקות הראשונות לאחר שנפגע עוזר לאנשים שמצילים חיים. החלאה הרוסית תשלם ללא ספק על התקיפה הזו. אנו ממשיכים להפציר בכל אחד בעולם שיש לו את הכוח לעצור את הטרור הזה: אוקראינה צריכה מערכות הגנה אוויריות וטילים עכשיו, לא שיישבו במחסן. תקיפות ארוכות טווח שיכולות להגן עלינו מהטרור הרוסי נחוצות כעת, לא אחר כך. כל יום של עיכוב, למרבה הצער, פירושו יותר חיים אבודים. ייזכרו לנצח כל מי שרוסיה נטלה את חייהם".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, 27 באוגוסט 2024 | צילום: SERGEI CHUZAVKOV/AFP via Getty Images

שתפו: