כניסה
הרשמה לניוזלטר

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי הודיע היום בפרלמנט כי על פי ההערכות, קיים סיכון שהנשק שמספקת בריטניה לישראל ישמש להפרת החוק ההומניטרי הבין-לאומי, ולכן יושהו כ-30 מתוך 350 רישיונות הייצוא

דורון פסקין | 2 בספטמבר 2024 | חדשות | 2 דק׳

שר החוץ הבריטי: נשהה חלק מרישיונות ייצוא הנשק לישראל

שר החוץ הבריטי, דיוויד לאמי, הודיע היום בנאום שנשא בפרלמנט הבריטי כי בריטניה משהה חלק ממכירות הנשק שלה לישראל. לדבריו, ההחלטה באה בעקבות בדיקה של רישיונות יצוא הנשק של בריטניה, שמצאה כי קיים "סיכון ברור" שהם עלולים לשמש לביצוע "הפרה חמורה של המשפט ההומניטרי הבין-לאומי".

לדברי לאמי, כ-30 מתוך 350 רישיונות הייצוא שהונפקו לחברות בריטיות יושהו. "זה לא איסור גורף, זה לא אמברגו נשק", הוא הדגיש. השר הבריטי לא פירט אילו רישיונות יושהו, אולם ציין כי מדובר בין השאר ב"רכיבים למטוסי קרב, מסוקים וכטב"מים".

"מול סכסוך כמו זה, זוהי חובתה החוקית של הממשלה הזו לבדוק את רישיונות הייצוא של בריטניה", אמר לאמי. "בצער, אני מודיע היום לבית הנבחרים שההערכה שקיבלתי לא מאפשרת לי אלא להסיק שייצוא כלי נשק מבריטניה לישראל אכן מהווה סיכון ברור, לפיו הם עלולים לשמש כדי לבצע או להקל על ביצוע הפרה של המשפט ההומניטרי הבין-לאומי". הוא הסביר כי הקריטריונים של הממשלה הבריטית לרישוי ייצוא הנשק קובעים כי "הממשלה לא תנפיק רישיונות ייצוא אם יש סיכון ברור שהפריטים עלולים לשמש לביצוע או להקל על הפרות חמורות של המשפט ההומניטרי הבין-לאומי".

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי בנאומו בפרלמנט הבריטי, 2 בספטמבר 2024

שתפו: