כניסה
הרשמה לניוזלטר

על רקע התגברות הטרור האסלאמיסטי בגרמניה, החליטה ממשלת גרמניה להחזיר אפגנים שהורשעו בעבירות פליליות חזרה למולדתם, ולנקוט בשורת צעדים כדי להילחם בהגירה בלתי חוקית ובטרור

דורון פסקין | 1 בספטמבר 2024 | חדשות | 3 דק׳

לראשונה מאז השתלטות הטליבאן על אפגניסטן – גרמניה גירשה 28 עבריינים אפגנים חזרה לקאבול

גרמניה הודיעה ב-30 באוגוסט על גירוש עבריינים אפגנים בחזרה למולדתם, בפעם הראשונה מאז תפסה תנועת הטליבאן מחדש את השלטון באפגניסטן לפני כשלוש שנים.

דובר הממשלה הפדרלית של גרמניה, סטפן הבשטרייט, הצהיר ב-30 באוגוסט: "היום, לראשונה מאז אוגוסט 2021, אזרחים אפגנים הוחזרו מגרמניה לארץ מוצאם. כל האזרחים האפגנים החוזרים ארצה הורשעו בעבירות פליליות, אינם בעלי אישור תושב חוקי והיו כפופים לצווי החזרה [...] הממשלה הפדרלית תמשיך עם החזרות כאלה. האינטרסים הביטחוניים של גרמניה עולים בבירור על התביעה להגנה על פושעים ויחידים המסכנים את הביטחון הלאומי". הדובר לא ציין את הפשעים שהמגורשים הורשעו בהם.

העיתון "דר שפיגל" דיווח ביום שישי כי מטוס השייך לחברת התעופה הקטארית "קטאר איירווייז" המריא משדה התעופה לייפציג בשישי בבוקר לכיוון קאבול, כשעל סיפונו 28 גברים שהובאו ללייפציג ממדינות פדרליות שונות. לפי דר שפיגל, כל מגורש קיבל סכום של 1,000 אירו במזומן לפני הטיסה.

קנצלר גרמניה אולף שולץ, 23 באוגוסט 2024 | צילום: MICHAEL PROBST/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: