כניסה
הרשמה לניוזלטר

הממשל בקרים הודיע כי אזרחים רוסים שישתתפו "במבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה יוכלו להגיש בקשה לקבלת מגרש חינם באזור, ללא קשר למקום מגוריהם

דורון פסקין | 29 באוגוסט 2024 | חדשות | 1 דק׳

דיווח: הרשויות הרוסיות מציעות לאזרחים רוסים קרקעות בחצי האי קרים בתמורה לשירות צבאי

הרשויות ברוסיה מציעות לאזרחים אדמות בחצי האי קרים, שנכבש בשנת 2014 מידי אוקראינה, בתמורה להתגייסות לשירות צבאי במסגרת המלחמה באוקראינה. כך דיווחה סוכנות הידיעות TASS בערוץ הטלגרם שלה ביום שלישי.

על פי הדיווח, הרשויות הרוסיות בקרים הודיעו ב-27 באוגוסט כי יעניקו חלקות אדמה ללא תמורה בחצי האי לאזרחים רוסים שיחתמו על חוזה לשירות צבאי עם משרד ההגנה הרוסי, ללא קשר למקום מגוריהם. הממשל הרוסי בקרים הבהיר כי רק אנשי צבא "שממלאים משימות או משתתפים בפעולות קרב במהלך המבצע הצבאי המיוחד" ושאינם ברשימת ההמתנה לקבלת מגרש יוכלו להגיש עתה את בקשתם. כמו כן, תנאי נוסף למבקש הבקשה שהוא לא יהיה כבר בעל קרקע בקרים.

יצוין כי עד מועד הפלישה לאוקראינה ב-24 פברואר 2022 הוצעו קרקעות בחינם רק ללוחמים רוסים תושבי קרים. "חלקות קרקע חינם בקרים לאזרחי הפדרציה הרוסית, [יינתנו] ללא קשר למקום רישום [המגורים] שלהם, עם חתימת חוזה לשירות בכוחות המזוינים הרוסים באזור המבצע המיוחד. בעבר, החקיקה הרוסית בקרים קבעה הקצאת מגרשים רק לתושבי חצי האי שחתמו על חוזים לשירות באזור המבצע המיוחד", נכתב בדיווח.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נואם בטקס צבאי של חיל הים הרוסי, סנט פטרסבורג, 31 ביולי 2022 | צילום: OLGA MALTSEVA/AFP via Getty Images

שתפו: