כניסה
הרשמה לניוזלטר

לדברי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הפלישה האוקראינית לרוסיה היא אחד המרכיבים בתוכנית, לצד השתתפותה של אוקראינה בתשתית הביטחון העולמית, לחץ על רוסיה לסיים את המלחמה באמצעים דיפלומטיים, והיבט כלכלי

דורון פסקין | 28 באוגוסט 2024 | חדשות | 1 דק׳

זלנסקי: אציג לנשיא ביידן, להאריס ולטראמפ את "תוכנית הניצחון" שלנו במלחמה עם רוסיה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אתמול (שלישי) כי יציג לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן "תוכנית לניצחון" במלחמה הנמשכת עם רוסיה, במהלך פגישה שיערכו השניים במהלך החודש הבא. הוא הוסיף כי התוכנית תוצג גם בפני סגנית הנשיא קמלה האריס והנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שני המועמדים בבחירות הקרובות לנשיאות שייערכו בנובמבר.

בנאום בפורום "עצמאות אוקראינה 2024" בקייב, אמר זלנסקי שהפלישה האוקראינית לקורסק היא אחד המרכיבים בתוכנית זו. המרכיבים האחרים כוללים את השתתפותה של אוקראינה בתשתית הביטחון העולמית, לחץ על רוסיה לסיים את המלחמה באמצעים דיפלומטיים, והיבט כלכלי, אמר זלנסקי מבלי לחשוף פרטים נוספים. כך מדווח העיתון "קייב אינדיפנדנט".

העיתון "פראבדה אוקראינה" הביא את דבריו של זלנסקי: "יש תוכנית ניצחון לאוקראינה. אני לא בטוח שאני יכול לחשוף הכול. אחד המרכיבים, וחלק מזה כבר נעשה, הוא [הפלישה] למחוז קורסק [הרוסי]. השני הוא מקומה האסטרטגי של אוקראינה בתשתית הביטחונית בעולם. המרכיב השלישי הוא חבילה רבת עוצמה כדי לאלץ את רוסיה לסיים את המלחמה באמצעים דיפלומטיים, והמרכיב הרביעי הוא כלכלי, אני לא אדבר על כל זה בפירוט. אבל התוכנית מוכנה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, 13 ביוני 2024 | צילום: MANDEL NGAN/AFP via Getty Images

שתפו: