כניסה
הרשמה לניוזלטר

מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, אמר את הדברים במכתב שכתב לוועדת המשפט של בית הנבחרים: "בשנת 2021, פקידים בכירים בממשל ביידן, כולל הבית הלבן, לחצו שוב ושוב על הצוותים שלנו במשך חודשים לצנזר תוכן מסוים הקשור במחלת נגיף הקורונה"

קרן זריהן | 27 באוגוסט 2024 | חדשות | 3 דק׳

צוקרברג: ממשל ביידן לחץ על מטא לצנזר תוכן הקשור במגפת הקורונה

מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, הודה אתמול (שני) כי חברת מטא הייתה "נתונה ללחץ" מצד ממשלת ארה"ב לצנזר תוכן הקשור לנגיף הקורונה במהלך המגפה העולמית, וכי הוא מתחרט על החלטות מסוימות שנעשו בזמנו. את הדברים כתב במכתב לוועדת המשפט של בית הנבחרים וליושב בראשה, חבר בית הנבחרים הרפובליקני ג'ים ג'ורדן. כידוע, מטא מפעילה בין השאר את הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם ו-Threads.

"בשנת 2021, פקידים בכירים בממשל ביידן, כולל הבית הלבן, לחצו שוב ושוב על הצוותים שלנו במשך חודשים לצנזר תוכן מסוים הקשור במחלת נגיף הקורונה, כולל הומור וסאטירה, והביעו תסכול רב מהצוותים שלנו כשלא הסכמנו", כתב צוקרברג במכתבו. "בסופו של דבר, זו הייתה ההחלטה שלנו אם להוריד תוכן או לא, ואנחנו לוקחים אחריות על ההחלטות שלנו, כולל שינויים הקשורים לקורונה שעשינו באכיפה שלנו בעקבות הלחץ. אני מאמין כי הלחץ הממשלתי היה שגוי, ואני מצר על כך שלא היינו קולניים יותר לגבי זה".

צוקרברג הוסיף: "אני גם חושב שעשינו כמה בחירות, שבמבט לאחור ולאור מידע חדש, לא היינו עושים היום. כמו שאמרתי לצוותים שלנו בזמנו, אני מרגיש בתוקף שאסור לנו להתפשר על תקני התוכן שלנו עקב לחץ מצד שום ממשל, מכל צד שהוא – ואנחנו מוכנים להתנגד אם משהו כזה יקרה שוב".

מארק צוקרברג, מנכ״ל מטא | צילום: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS/AFP via Getty Images

שתפו: