כניסה
הרשמה לניוזלטר

מעצרו של מייסד טלגרם, פאבל דורוב, בצרפת מעורר חששות ברוסיה לגבי מגבלות או חסימה אפשרית של האפליקציה, שעשויים להשפיע על היכולת לדווח על המלחמה באוקראינה, ואף על ניהול המלחמה עצמה כיוון שחיילים משתמשים בטלגרם לתאם פעולות

דורון פסקין | 26 באוגוסט 2024 | חדשות | 3 דק׳

מעצר מייסד טלגרם בצרפת: חשש ברוסיה מפגיעה אפשרית בפעילות האפליקציה

מעצרו של מייסד טלגרם, פאבל דורוב, על ידי שלטונות צרפת בשבת האחרונה, מעורר דאגה בקרב בלוגרים אולטרה-לאומיים רוסים לגבי המשך יכולתם לדווח בחופשיות על המלחמה באוקראינה. עם זאת, המכון למחקרי מלחמה (ISW) שמקום מושבו בוושינגטון כתב אתמול כי "לא הבחין בשום ראיה ישירה המצביעה על כך שמעצרו של דורוב ישפיע על הפעילות של טלגרם בטווח הקרוב".

דורוב, שהוא ממוצא רוסי ובעל אזרחות צרפתית, נעצר בנמל התעופה לה בורז'ה ליד פריז בטענה שחוסר פיקוח מספיק של טלגרם אפשר לכאורה פעילות לא חוקית באפליקציה, ובשל "חוסר שיתוף פעולה של טלגרם עם רשויות החוק". שגרירות רוסיה בצרפת טענה בחשבון הטלגרם שלה כי היא דרשה מיד מהרשויות הצרפתיות להסביר את הסיבות למעצרו של דורוב, וכן להבטיח את השמירה על זכויותיו.

בלוגרים רוסים הגיבו בהרחבה למעצר, והביעו חשש לגבי המשך יכולתם לתקשר בחופשיות באמצעות האפליקציה. חלקם הביעו דאגה לגבי היכולת של טלגרם להמשיך לפעול כאשר היזם שלה עצור, ואילו אחרים חששו שהצנזור הפדרלי הרוסי (רוסקומנדזור) יחסום את הגישה המקומית לטלגרם. חלק מהבלוגרים הצבאיים הרוסיים פרסמו דפים חדשים שנוצרו, או כאלה שכבר היו קיימים ברשת המדיה החברתית Vkontakte (VK) הנשלטת על ידי הקרמלין, כאלטרנטיבה לדיווחי המלחמה שלהם, למקרה שטלגרם תפסיק לתפקד לפתע או שרוסיה תחסום את הגישה לטלגרם.

מייסד טלגרם פאבל דורוב, 24 בינואר 2012 | צילום: Nadine Rupp/Getty Images

שתפו: