כניסה
הרשמה לניוזלטר

הצוללת "פירי רייס" היא הראשונה בסדרה של שש צוללות מתקדמות. בדברים שאמר לרגל השקת הצוללת, דיבר ארדואן על תפיסת "המולדת הכחולה" המשקפת עליונות ימית בים התיכון

דורון פסקין | 25 באוגוסט 2024 | חדשות | 3 דק׳

טורקיה השיקה צוללת בעלת טכנולוגיה גרמנית, שאמורה לסייע לה במימוש הדוקטרינה הימית שלה במזרח הים התיכון

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הדגיש בשבת את הצורך לשמור על "צי חזק ויעיל" כדי להגן, לטענתו, על השלום והביטחון של טורקיה, הן בתוך המים הטריטוריאליים שלה והן באזורים מרוחקים. את הדברים אמר לרגל השקת הצוללת "פירי רייס", הראשונה מתוך שש הצוללות המתוכננות בסדרת "רייס", בטקס שנערך במחוז "מוגלה" בדרום-מערב המדינה. סדרת צוללות זו נוצרה על פי טכנולוגיה גרמנית ובבנייה טורקית.

"אנו מודעים לכך שכדי לחיות בשלום באדמותינו, עלינו להחזיק בצי חזק ויעיל, הן במולדת הכחולה שלנו והן באזורים מרוחקים", אמר ארדואן, לפי סוכנות הידיעות הטורקית הרשמית אנאדולו. לדבריו, טורקיה מתכננת להשיק שתי צוללות נוספות במהלך השנתיים הקרובות – היזי רייס בשנת 2025 ומוראט רייס בשנת 2026. "נחזק את הצי שלנו על ידי השקת כל הצוללות במסגרת הפרויקט עד 2029", אמר ארדואן.

"צוללות הן המרכיב האסטרטגי העיקרי של הכוחות הימיים שלנו. הפירי רייס, שהושקה היום, היא הראשונה מבין שש הצוללות שלנו שיש להן מערכת הנעה עצמאית בלא אוויר חיצון", הוסיף. "הצוללות שלנו מסדרת רייס מצוידות ביכולות מתקדמות הרבה יותר מאשר מקבילותיהן ברחבי העולם. צוללת פירי רייס מסוגלת לפעול לאורך זמן מבלי לעלות על פני המים".

[fav-select-post post_id="571647" ]

הצוללת "פירי רייס" שהושקה אתמול, 24 באוגוסט 2024 | צילום מסך

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
זלנסקי: רוסיה פתחה במתקפה לשחרור יישובים שכבשנו בקורסק

דורון פסקין

צה"ל: חטיבת רפיח הוכרעה

קרן זריהן

צה"ל על הטענות לפגיעה בעובדי אונר"א: היו מחבלים בחמאס

קרן זריהן

הקריסה הכלכלית בעזה: סוחרים הפכו לרוכלי דוכנים ניידים

יוני בן מנחם

13 פצועים מתוכם חמישה במצב אנוש כתוצאה מפיצוץ רכב ברמלה

אורן שלום

לראשונה במהלך כהונת ביידן: הממשל האמריקני יעביר למצרים את מלוא הסיוע הכספי הצבאי

דורון פסקין

שתפו: [fav-select-post post_id="571647" ]
[save_article_after_read]