כניסה
הרשמה לניוזלטר

לאחר ששבו מקהיר בסוף השבוע, משלחת ישראלית המריאה היום חזרה לקהיר לפסגה עם מצרים, קטאר וארה"ב. אמש הודיע חמאס כי משלחת הארגון שנמצאת בקהיר לא תשתתף בשיחות והגיעה כדי לוודא את יישום ההבנות מה-2 ביולי שכרגע כלל לא על השולחן

יוני בן מנחם | 25 באוגוסט 2024 | חדשות | 2 דק׳

פסימיות בישראל לגבי השגת פריצת דרך במפגש הפסגה בקהיר

משלחת של חמאס הגיעה אמש לקהיר, והמתווכים המצרים הציגו להם את המתווה המעודכן שהציגה ישראל למצרים לגבי "ציר פילדלפי" ומעבר רפיח. המהלך המצרי היה תוצאה של לחץ אמריקני, לאחר שהמצרים סירבו בתחילה אפילו לקבל את המפות מישראל.

בתום הפגישה אמר גורם בחמאס לערוץ אל-מיאדין כי השיחות לא הניבו שום התקדמות, וכי ישראל מתעקשת להישאר ב"ציר פילדלפי" בשלב הראשון של הפסקת האש.

למרות ההסלמה הגדולה הבוקר בחזית הצפון, הדרג המדיני החליט להמשיך את קידום עסקת החטופים. לאחר שראש השב"כ רונן בר וראש המוסד דוד ברנע שבו בסוף השבוע לישראל, משלחת בראשות ברנע יצאה הבוקר לקהיר למפגש הפסגה. במפגש ישתתפו ראש ה-CIA וויליאם ברנס, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למזרח התיכון, ברט מקגורק, ראש ממשלת קטאר מוחמד אל ת'אני, וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל.

ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, ראש המוסד דוד ברנע, ראש ממשלת קטאר מוחמד אל ת'אני, וראש ה-CIA וויליאם ברנס | צילומים: ASHRAF SHAZLY/AFP via Getty Images, Chaim Goldberg/Flash90, ADEM ALTAN/AFP via Getty Images, Anna Moneymaker/Getty Images

שתפו: