כניסה
הרשמה לניוזלטר

גורמים מדיניים בירושלים מאשרים כי הדרישה של סינוואר עלתה כבר לפני מספר חודשים ולאחרונה היא עלתה שוב והתחדדה, ככל הנראה בעקבות חיסולם של מוחמד דף ומרוואן עיסא

יוני בן מנחם | 23 באוגוסט 2024 | חדשות | 3 דק׳

גורמים במצרים: יחיא סינוואר דורש ערבות כי הוא לא יחוסל על ידי ישראל

על פי דיווחים במספר כלי תקשורת ערביים, מקורות בכירים במצרים מסרו לגורמים אמריקנים כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר דורש, במסגרת המשא ומתן על העסקה לשחרור חטופים, כי יקבל ערבויות בין-לאומיות וישראל תתחייב שלא לחסל אותו מהרגע שהעסקה יוצאת אל הפועל.

גורמים מדיניים בירושלים מאשרים כי הדרישה של סינוואר עלתה כבר לפני מספר חודשים. לאחרונה היא עלתה שוב והתחדדה בעקבות חיסולם של מוחמד דף ומרוואן עיסא. על פי אותם גורמים, סינוואר חושש שהמצוד אחריו ואחר אחיו מוחמד סינוואר הולך ומתהדק. ככל הנראה, הדרישה מצד סינוואר עלתה שוב בעקבות הלחץ הבין לאומי על ישראל להגיע להסכם, לחץ שאותו סינוואר רוצה לנצל.

כזכור, סינוואר התגאה בעבר כי אינו חושש למות ולהפוך ל"שאהיד", ושהוא מעדיף למות בהפצצה של מטוס ישראלי ולא כתוצאה ממחלת הקורונה. אבל נראה כי להצהרה הזו אין ממש כיסוי. הוא מאוד רוצה להישאר בחיים, וגם להמשיך לעמוד בראש פירמידת השלטון ברצועת עזה. לשם הוא חותר, והוא בטוח שהוא ישיג זאת באמצעות קלף החטופים הישראלים שהוא מחזיק.

כוחות צה"ל פועלים ברצועת עזה | צילום: דובר צה״ל

שתפו: