כניסה
הרשמה לניוזלטר

ראש המוסד דוד ברנע וראש השב"כ רונן בר הגיעו אמש לקהיר במטרה להגיע להסכמות עם מצרים בנושא "ציר פילדלפי". לאחר פגישה שהתקיימה אתמול – אין התקדמות בשיחות. על פי גורמים בצוות המשא ומתן, נוכחות כוחות צה"ל ב"ציר פילדלפי" נותרה סלע המחלוקת העיקרי להגעה להסכם

יוני בן מנחם | 23 באוגוסט 2024 | חדשות | 3 דק׳

עד כה אין פריצת דרך בדיונים בקהיר על עסקת החטופים

על פי גורמים מדיניים בירושלים, לאחר פגישה שהתקיימה אתמול – אין פריצת דרך בדיונים בקהיר על עסקת חטופים. גם הערוץ המצרי "אל-ע'ד" דיווח אמש שהמפגש בקהיר בין חברי המשלחת הישראלית לנציגים המצריים הסתיים ללא התקדמות בסוגיות "ציר פילדלפי" ומעבר רפיח. לפי הדיווח, הישראלים הציגו במהלך המפגש מפות של פריסת כוחות צה"ל בציר שאליה ישראל מוכנה להסכים.

ראש המוסד דוד ברנע וראש השב"כ רונן בר הגיעו אמש לקהיר במטרה לנהל משא ומתן ולהגיע להסכמות עם מצרים על ההסדרים והשליטה ב"ציר פילדלפי". המפגש התקיים לאחר לחץ אמריקני ושיחה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה ביקש ממנו לעשות מאמץ נוסף להגיע לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה.

גם שליחו של ביידן, ברט מקגורק, הגיע לקהיר לשיחות עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, וגם ראש ה-CIA ויליאם ברנס צפוי לפי הדיווחים להגיע לקהיר.

ראש המוסד דוד ברנע וראש השב"כ רונן בר | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שתפו: