כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפי דיווח בתקשורת הרוסית, הקרמלין מנסה להרגיל את הציבור הרוסי לקבל את נוכחות הכוחות האוקראיניים בקורסק כ"נורמה חדשה" ולהמעיט בחשיבות הפלישה, עד שיתפנה להקדיש את המשאבים הדרושים ללחימה באזור

דורון פסקין | 22 באוגוסט 2024 | חדשות | 3 דק׳

דיווח: הקרמלין פתח בקמפיין שנועד להצדיק את תיעדוף הפעילות הצבאית במזרח אוקראינה על פני טיפול בפלישה האוקראינית לקורסק

על פי דיווחים ברוסיה, הקרמלין פתח בקמפיין תקשורתי שנועד לגרום לציבור הרוסי להסתגל בינתיים למציאות של הכיבוש האוקראיני במחוז קורסק, בעוד השלטון מתעדף את היוזמה ההתקפית של צבא רוסיה במזרח אוקראינה.

אתר החדשות הרוסי העצמאי "מדוזה" פרסם מאמר תחת הכותרת: "בקרמלין מאמינים כי הלחימה באזור קורסק תימשך מספר חודשים והם רוצים לשכנע את הרוסים שזה 'הנורמלי החדש'". הוא ציטט מקורות המקורבים לממשל, שטענו כי הקרמלין מנסה באופן פעיל לשכנע את דעת הקהל הרוסית לקבל את הנוכחות האוקראינית המוגבלת במחוז קורסק כ"נורמליות חדשה", ולהמעיט בחשיבות הפלישה.

לדברי האתר, אותם מקורות ציינו שהקרמלין משתמש בתעמולה כדי לעודד את הציבור להמתין להשתלטות מחדש של צבא רוסיה על השטחים בקורסק, וזאת לאחר שינחילו תבוסה אוקראינית "בלתי נמנעת" במזרח אוקראינה. המקורות הוסיפו כי הקרמלין קורא לתושבים להפנות את התחושות השליליות שלהם כלפי המצב בקורסק לאפיק חיובי, ולעסוק בפעולות סיוע הומניטריות לתושבי המחוז שנפגעו מהפלישה. לדבריהם, בכדי לצמצם את תחושת הפאניקה בקורסק, החליט הקרמלין שלא לבטל את הבחירות הקרובות לתפקיד המושל, המתוכננות להתקיים בחודש ספטמבר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 20 באוגוסט 2024 | צילום: VYACHESLAV PROKOFYEV/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: