כניסה
הרשמה לניוזלטר

מסקירה של מכון ממרי עולה כי הנהגת החות'ים בתימן מייחסת חשיבות רבה למחנות אלה, בהם לומדים המשתתפים על ג'יהאד ואידיאולוגיה ברוח המהפכה האיראנית, מאומנים בשימוש בנשק חם ובהמשך מגויסים לשורות הארגון

יובל גומא | 22 באוגוסט 2024 | חדשות | 3 דק׳

מעל מיליון ילדים השתתפו השנה במחנות קיץ של החות'ים

מאז שנות ה-90 מקיימים החות'ים, ארגון הטרור האסלאמיסטי שיעי-זיידי או בשמו הרשמי "אנצאר אללה", מחנות קיץ בתימן לנערים ונערות בגילאי בית ספר, שנועדו להנחיל לדור הצעיר את ערכי הג'יהאד ולגייסם לשורות הארגון. כך עולה מסקירה של מכון ממרי לחקר תקשורת המזרח התיכון.

לדברי שר הנוער והספורט החות'י, מוחמד אל-מועאיידי, במחנות הקיץ שהתקיימו השנה השתתפו 1.1 מיליון בני נוער. המשתתפים עברו שיעורי קוראן ואידיאולוגיה ברוח המהפכה האיראנית, למדו על ג'יהאד, אומנו בשימוש בנשק חם ונשאו רובים בצעדות ובמצעדים. הסיסמה שהופיעה על שלטים שאחזו ומדים שלבשו משתתפי המחנות, הייתה: "אללה אכבר, מוות לאמריקה, מוות לישראל, קללות על היהודים, ניצחון לאסלאם!"

על פי הסקירה, בטקס הפתיחה המרכזי של מחנות הקיץ, שהתקיימו השנה בין ה-20 באפריל ל-9 ביוני, אמר מנהיג הארגון עבד אל-מלכ אל-חות'י כי מחנות הקיץ יתרמו לבנייה של "דור צעיר שיבנה ציוויליזציה אסלאמית עם אוריינטציה ג'יהאדית [...] חסין מפני המלחמה הרכה [שנלחמים בנו], [כי] כל הקבוצות התועות הקרובות לשטן [כלומר ארה"ב], ובראשן הציונות העולמית, מכוונות לדור הצעיר, לילדים ולכל האנושות".

טקס הסיום של מחנה הקיץ בצנעא. המשתתפים לבושים במדי צבא ואוחזים בנשקים, 9 ביוני 2024 | צילום: Saba.ye/ar, פורסם בסקירה באתר ממרי

שתפו: