כניסה
הרשמה לניוזלטר

ועידת המפלגה הדמוקרטית נפתחה בנאומו של נשיא ארה"ב. "אנחנו עובדים מסביב לשעון באמצעות שר החוץ שלנו כדי למנוע מלחמה רחבה יותר", הצהיר ביידן

דורון פסקין | 20 באוגוסט 2024 | חדשות | 2 דק׳

ביידן: "הרבה אנשים חפים מפשע נהרגים משני הצדדים. הגיע הזמן לסיים את המלחמה"

ועידת המפלגה הדמוקרטית, שמשיקה רשמית את הקמפיין של קמלה האריס כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות של בחירות 2024, נפתחה אתמול בלילה בטולם יונייטד סנטר בשיקגו. במוקד היום הראשון עמד נאומו של הנשיא ג'ו ביידן שלפני כחודש הודיע על פרישתו מהמירוץ ועל תמיכתו בסגניתו כמועמדת המפלגה.

ביידן נאם כ-50 דקות וזכה לתשואות ארוכות מקהל הנוכחים. האריס עצמה הפתיעה כשנאמה קצרות ובאופן בלתי מתוכנן ביום הראשון של הוועידה כדי להודות לנשיא עוד בטרם עלה לנאום. "זה הולך להיות שבוע נהדר, ואני רוצה להזניק אותנו באמצעות החגיגה עם הנשיא המדהים שלנו ג'ו ביידן, שידבר מאוחר יותר הלילה", אמרה. "ג'ו, תודה לך על המנהיגות ההיסטורית שלך, על השירות שלך לכל אורך החיים לאומה שלנו, ועל כל מה שתמשיך לעשות, אנו אסירי תודה לך לנצח. תודה לך, ג'ו".

בתחילת נאומו הגן ביידן על הישגיו כנשיא ותקף את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בשורה של נושאים ואמר: "עשיתי הרבה טעויות בקריירה שלי, אבל נתתי לכם את המיטב". במהלך נאומו פירט את הישגיו בין השאר בתחום יצירת המשרות, שיפור התשתיות, שדרוג מערכת שירותי הבריאות ועוד. לדבריו, ההוצאות של ממשלו הביאו לכך שיותר כסף הלך למדינות הנוטות לרפובליקנים מאשר למדינות הנחשבות תומכות במפלגה הדמוקרטית, והסביר כי "תפקידו של הנשיא הוא לתת מענה עבור כל אמריקה". ביידן אף ציין את ההשקעה של הממשל שלו בשיפור הביטחון האישי והורדת רמת הפשיעה לעומת ארבע השנים בהן כיהן טראמפ.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נואם בוועידת המפלגה הדמוקרטית, 19 באוגוסט 2024 | צילום מסך

שתפו: