כניסה
הרשמה לניוזלטר

לטענת אותם גורמים, נשיא טורקיה נועד עם בניו של הנייה ודחה את בקשתם להורות לבנקים בארצו להעביר לרשות המשפחה את כספו של אביהם – סכום עתק של כשלושה מיליארד דולר. הסיבה לכך אינה ברורה

יוני בן מנחם | 20 באוגוסט 2024 | חדשות | 4 דק׳

גורמים בפת"ח ברצועת עזה טוענים שארדואן מסרב לשחרר את הכספים של אסמאעיל הנייה

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אירח ב-11 באוגוסט במעונו את עבד אלסלאם וחמאם הנייה, בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה, שחוסל בחודש שעבר בטהראן. התקשורת הטורקית דיווחה כי במהלך הפגישה באיסטנבול, ארדואן הביע את תנחומיו לבניו של הנייה על מות אביהם. בפגישה השתתפו גם ראש המודיעין הטורקי אברהים קאלין, והיועץ הראשי של הנשיא, ספר טוראן.

גורמים בתנועת פת"ח ברצועה מסרו כי בפגישה דרשו בניו של הנייה מארדואן להפשיר את הכספים של אביהם שמוחזקים בחשבונות בנקים בטורקיה, ושלטענתם הם בעיקרם כספים של המשפחה שהושגו בפעילות חוקית עסקית, ולא כספים של תנועת חמאס. מדובר בסכום של כשלושה מיליארד דולרים. על פי אותם גורמים, ארדואן סירב בתוקף לבקשה, וכעת שוקלים בניו של הנייה כיצד לפעול כדי לשים יד על הכספים האלה.

בטורקיה מתגורר גם זאהר אלג'בארין, ראש הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון ומי שנחשב ל"מוח הפיננסי" של חמאס, שהנייה היה בקשר הדוק עמו גם בנושא השקעות ועסקים. אולם לא ברורה עמדתו בנושא המחלוקת של ארדואן עם בניו של הנייה.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, 11 ביולי 2024 | צילום: Kent Nishimura/Getty Images

שתפו: