כניסה
הרשמה לניוזלטר

הפסיקה ניתנה לאחר שסטודנטים יהודים "הודרו מאזורים בקמפוס של UCLA כי הם סירבו להתכחש לאמונתם", כתב השופט מארק סקארסי בפסיקה

קרן זריהן | 16 באוגוסט 2024 | חדשות | 3 דק׳

שופט בית משפט מחוזי הורה לאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס למנוע ממפגינים לחסום את גישתם של סטודנטים יהודים בקמפוס

שופט פדרלי בארה"ב הורה ב-13 לאוגוסט לאוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס (UCLA) להפסיק למנוע מסטודנטים יהודים להסתובב ברחבי הקמפוס, על רקע הפגנות פרו-פלסטיניות.

הפסיקה ניתנה לאחר ששלושה סטודנטים יהודים – יצחק פרנקל, ג'ושוע חיום ועדן שמואליאן – תבעו ביוני את UCLA על כך שאפשרה למפגינים לחסום את מרכז הקמפוס ולהקים מאהל שחסם את המעבר למתקני הקמפוס. הסטודנטים טענו כי הם נחסמו מאזורים מסוימים בקמפוס מכיוון ש"פעילים אנטישמיים" הקימו מחסומים ליד המאהל שלהם, שאפשרו רק למי שגינה את ישראל לעבור דרכם.

"בידיעתם והסכמתם של פקידי UCLA, הפעילים אכפו את מה שהיה למעשה 'אזור הדרת יהודים', הפרידו סטודנטים יהודים ומנעו מהם גישה ללב הקמפוס, כולל בנייני כיתות וספריית התואר הראשון. במקרים רבים, הפעילים הציבו מחסומים ושילבו את זרועותיהם, מונעים ממי שסירבו לגנות את ישראל לעבור דרכם. כדי להיכנס לאזור הדרת יהודים, היה צריך להצהיר על נאמנות לדעותיהם של הפעילים, ושמישהו בתוך המאהל 'יעיד' על נאמנותו של הפרט למטרת הפעילים", נכתב בעתירה.

פעילים פרו פלסטינים באוהל מחאה באוניברסיטת קליפורניה, 30 באפריל 2024 | צילום: Mario Tama/Getty Images

שתפו: