כניסה
הרשמה לניוזלטר

ממשלת לבנון נערכת לקליטת שני מיליון עקורים שישוכנו בבתי ספר ובמוסדות ציבור. ברחובות נתלו שלטי חוצות: “די! עייפנו! איננו רוצים מלחמה!”

יוני בן מנחם | 15 באוגוסט 2024 | חדשות | 2 דק׳

גובר החשש בלבנון ממלחמה כוללת. סגנו של נסראללה: ביקורו של הוכשטיין בביירות הוא הצגה

לבנון ותושביה חיים במצב של המתנה וחשש מפני תגובת הנקם של חיזבאללה נגד ישראל על חיסולו של פואד שוכר, יד ימינו של חסן נסראללה, שעלולה להביא לעימות צבאי כולל שישפיע ישירות על חייהם. הם עדיין זוכרים היטב את הטראומה של מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006.

מאז חיסולו של שוכר בחודש שעבר, חל מהפך ביחס של האוכלוסייה הלבנונית למצב במדינה, לאחר שהיא התרגלה למלחמת ההתשה שהחלה ב-7 באוקטובר. התנועה בבתי המלון, המסעדות ובתי הקפה פחתה באופן ניכר, ובוטלו אירועים מוזיקליים רבים בהשתתפות אומנים מפורסמים. בלבנון מדברים על נזק בהיקף של 3 מיליארד דולר שנגרם לכלכלה.

שדה התעופה הבין-לאומי של ביירות על שם רפיק אלחרירי עומד ריק למחצה. כל התיירים עזבו, וגם כל אלה שרצו להימלט מלבנון דרך האוויר לפני שהמלחמה הכוללת תיפתח. זאת בעקבות אזהרות שפרסמו שגרירויות זרות רבות לאזרחיהן בלבנון לעזוב מייד את המדינה, וגם בעקבות הודעות של חברות תעופה רבות על הפסקת הטיסות ללבנון. אחוז הנוסעים ללבנון ירד ב-26 אחוזים, ואחוז העוזבים אותה עלה ב-16.5 אחוזים בהשוואה לאותה התקופה בשנה שעברה.

ביירות, 11 באוגוסט 2024. ההתנקשות במפקד הצבאי של חיזבאללה בלבנון, כמו גם הריגתו של המנהיג הפוליטי של חמאס באיראן, הגבירו את החששות ממלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה | צילום: Chris McGrath/Getty Images

שתפו: