כניסה
הרשמה לניוזלטר

נשיא אוקראינה קיים פגישה עם גורמים אוקראינים בה נטען כי אחת ממטרות הפלישה האוקראינית לרוסיה היא ליצור “אזור חיץ”. יועץ לראש משרד נשיא אוקראינה הוסיף כי המטרה היא בין היתר לדחוק את הארטילריה הרוסית אחורה, ולשבש את קווי הלוגיסטיקה הרוסיים

דורון פסקין | 15 באוגוסט 2024 | חדשות | 2 דק׳

גורמים אוקראינים: הפלישה לקורסק נועדה ליצור אזור חיץ

נשיא אוקראינה הצהיר אתמול בלילה כי אוקראינה מתקרבת ל"יעד האסטרטגי" שלה בקורסק, בעוד גורם בממשל האוקראיני הסביר אתמול (יום רביעי) כי הפלישה הצבאית של צבא אוקראינה למחוז קורסק שהחלה ב-6 באוקטובר נועדה ליצור "אזור חיץ לצורך הגנה עצמית".

"ההתקדמות שלנו באזור קורסק מתקדמת היום, אנחנו מגיעים ליעד האסטרטגי שלנו", הצהיר זלנסקי בנאומו הלילי שהועלה לחשבון ה-X שלו. זלנסקי קרא לבנות הברית של אוקראינה לספק לה עוד נשק מעבר לכטב"מים. "הכטב"מים האוקראינים שלנו עובדים בדיוק לפי הצורך. עם זאת, יש דברים שכטב"מים לבדם לא יכולים להשיג, למרבה הצער. אנחנו צריכים כלי נשק אחרים - מערכות טילים. אנו ממשיכים לעבוד עם השותפים שלנו כדי להבטיח פתרונות ארוכי טווח עבור אוקראינה מכיוון שאלו החלטות צופות פני עתיד וחיוניות לניצחון שלנו. זה חייב להיעשות. ככל שההחלטות של שותפינו תהיינה נועזות יותר, כך פוטין יוכל לעשות פחות", הבהיר הנשיא האוקראיני.

קודם לכן, נציב זכויות האדם באוקראינה, דמיטרו לובינץ, פרסם בערוץ הטלגרם שלו דיווח על פגישה שנערכה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בנושא קורסק במהלך יום רביעי. "השתתפתי בפגישה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בה נדונו סוגיות בהקשר לצעדי ייצוב באזור קורסק. במימוש זכותה להגנה עצמית, בהתאם לסעיף 51 באמנת האו"ם, יש לאוקראינה הזכות לא רק להגן על עצמה, אלא גם לציית לכל האמנות והדרישות הבינלאומיות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי. לכן, הצבא שלנו יצר אזור חיץ בשטח חבל קורסק למטרת הגנה עצמית", כתב לובניץ. "ערבויות ביטחוניות בשטח זה נדונו יחד עם כל משתתפי הפגישה. זה נוגע לציות של אוקראינה למשפט ההומניטרי הבינלאומי, לאמנות האג משנת 1907 ולאמנת ז'נבה. הצבא האוקראיני עומד במלוא ההתחייבויות הללו", הוא הדגיש.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, 30 ביולי 2024 | צילום: GENYA SAVILOV/AFP via Getty Images

שתפו: