כניסה
הרשמה לניוזלטר

לאחר סיום המשחקים האולימפיים, הסתיימה ההפוגה שהוכרזה במערכת הפוליטית בצרפת. מקרון אמור להכריז על מועמדו להרכבת הממשלה, מול מציאות של שלושה גושים בפרלמנט שלאף אחד מהם אין רוב להקמת קואליציה יציבה

דורון פסקין | 14 באוגוסט 2024 | חדשות | 2 דק׳

"הפוגת האולימפיאדה" הסתיימה: תמונת מצב של המערכת הפוליטית בצרפת

ביום ראשון בערב, עם טקס הסיום של המשחקים האולימפיים פריז 2024, הסתיימה גם "ההפוגה" שהוכרזה במערכת הפוליטית הצרפתית. הפוגה זו, בהסכמת כל השחקנים הפוליטיים, הגיעה אחרי תקופה סוערת שבה הכריז ביוני נשיא צרפת עמנואל מקרון על בחירות בזק לפרלמנט, ושיאה היה בשני סיבובי בחירות לפרלמנט שהסתיימו בחודש שעבר. הבחירות הללו הסתיימו בפרלמנט מפולג שכולל שלושה גושים עיקריים, שלאף אחד מהם אין את הרוב הדרוש להקמת קואליציה יציבה.

כעת, חמישה שבועות לאחר סיום הבחירות לפרלמנט, אמור מקרון להכריז על מועמדו להרכבת הממשלה, ובכך לסיים את דרכה של ממשלת המעבר בראשות חבר מפלגתו גבריאל אטאל. לפי דיווחים בתקשורת הצרפתית, מקרון לא ממהר להכריז על המועמד שלו, והחלטתו צפויה לכל המוקדם בשבוע הבא.

קואליציית ימין שמאל

מי שפחות ממתין ומנסה לקדם מהלכים הוא ראש הממשלה הזמני אטאל, שביום שלישי, לפי התקשורת בצרפת, שיגר מכתב בנושא זה לכל ראשי המפלגות בפרלמנט, מלבד שתיים: מפלגת הימין העמוק "האיחוד הלאומי" בראשות מרין לה פן, שזכתה ב-143 מנדטים, ומפלגת השמאל העמוק "צרפת לא כנועה" בראשות ז'אן לוק מלנשון, שזכתה ב -78 מנדטים והייתה המרכיב העיקרי בגוש השמאל שהתאחד בבחירות האחרונות. מבחינה מספרית, ניתן להקים קואליציה בלי שתי המפלגות. לפי אתר החדשות יורו ניוז, מטרת המכתב של אטאל היא לקדם פשרות ולהקים קואליציה שתורכב ממפלגות הימין והשמאל המתונות בפרלמנט.

נשיא צרפת עמנואל מקרון, 22 ביולי 2024 | צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images

שתפו: