כניסה
הרשמה לניוזלטר

"ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל, וזה חיוני לאינטרסים הלאומיים של ארה"ב לסייע לישראל לפתח ולשמור על יכולת הגנה עצמית חזקה ומוכנה", נכתב בהודעת מחלקת המדינה

דורון פסקין | 14 באוגוסט 2024 | חדשות | 2 דק׳

הממשל האמריקני אישר מכירת מטוסי F-15 ואמל"ח נוסף לישראל בשווי של יותר מ-20 מיליארד דולר

ממשל ביידן אישר אתמול חמש עסקאות נשק לישראל בשווי כולל של יותר מ-20 מיליארד דולר. בסדרת הודעות לקונגרס, משרד החוץ האמריקני אמר כי אישר מכירה של עד 50 מטוסי F-15 לישראל תמורת 18.82 מיליארד דולר. על פי ההודעה, ישראל תרכוש גם קרוב ל-33,000 פגזי טנקים בקוטר 120 מ"מ בשווי 774 מיליון דולר, עד 50,000 פגזי מרגמה בשווי של כ-61 מיליון דולר ורכבים טקטיים בשווי של כ-583 מיליון דולר. כמו כן, הממשל אישר מכירת טילי אוויר – אוויר לטווח בינוני בשווי של כ-102 מיליון דולר.

העסקה המרכזית היא של מטוסי ה-F-15, שמסירתם צפויה להתחיל בשנת 2029. עסקה זו כוללת גם את כל הציוד הנלווה הדרוש לצי המטוסים החדשים ובכלל זה מערכות נשק, חימושים, מכ"מים וציוד תקשורת מאובטחת. המטוסים ייוצרו על ידי חברת בואינג. נוסף למכירת המטוסים החדשים, העסקה כוללת שדרוג 25 מטוסי F-15 שכבר נמצאים כיום בידי ישראל.

"ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל, וזה חיוני לאינטרסים הלאומיים של ארה"ב לסייע לישראל לפתח ולשמור על יכולת הגנה עצמית חזקה ומוכנה. מכירה מוצעת זו עולה בקנה אחד עם מטרות אלו", נכתב בהודעת מחלקת המדינה בנושא עסקת מטוסי ה-F-15. "שילוב מטוסי F-15IA בצי מטוסי הקרב של חיל האוויר [הישראלי] ישפר את יכולת הפעולה ההדדית של ישראל עם מערכות אמריקניות ויחזק את היכולות האוויריות של ישראל לעמוד בפני איומי האויב הנוכחיים והעתידיים, יחזק את הגנת המולדת שלה וישמש כאמצעי הרתעה לאיומים אזוריים. ישראל לא תתקשה לקלוט את הפריטים והשירותים הללו לכוחותיה המזוינים", הוסיפה ההודעה.

מטוסי F-15 אמריקנים | צילום: Ethan Miller/Getty Images

שתפו: